۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۹:۵۶

مدیرکل ارتباطات بوشهر:

همایش ملی امنیت سایبری در بوشهر برگزار می‌شود

همایش ملی امنیت سایبری در بوشهر برگزار می‌شود

بوشهر- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: همایش ملی امنیت سایبری با محوریت امنیت زیرساخت‌های حیاتی و مهم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش ملی امنیت سایبری با محوریت امنیت زیرساخت‌های حیاتی و مهم روزهای بیست‌وسوم و بیست و چهارم آذرماه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به حملات اخیر معاندین به زیرساخت‌های حساس و مهم کشور، افزایش دانش مقابله با حملات سایبری و راه‌های کاهش آسیب‌های وارده به تأسیسات و زیرساخت‌های حیاتی، جز وظایف همه دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: این همایش با همکاری این اداره کل، مرکز آپای خلیج فارس دانشگاه خلیج فارس، مدیریت راهبردی افتا ریاست جمهوری، اداره کل پدافند غیر عامل و دفتر امنیت ارتباطات استانداری بوشهر و سایر دستگاه‌های همکار برگزار می‌شود.

سملیان خاطر نشان کرد: در این همایش سعی شده از مسئولین مرتبط و اساتید مطرح در حوزه امنیت سایبری دعوت به عمل آید که تا کنون نیز استقبال بسیار خوبی صورت پذیرفته است.

وی ادامه داد: موضوعات و سرفصل‌های همایش شامل امنیت سایبری در سیستم‌های کنترل صنعتی، ملاحظات امنیتی در مهاجرت به شهر هوشمند، معرفی حملات APT در شبکه‌های صنعتی و بررسی یک نمونه آن، آگاهی دهی وضعیت امنیتی و … است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر گفت: به دلیل محدودیت در تعداد شرکت کنندگان، سایر علاقمندان به حوزه فناوری اطلاعات می‌توانند در سامانه ویژه همایش برای عضویت و اطلاع از اخبار مرتبط با همایش مذکور نام‌نویسی کنند.

حضور مدیران حوزه امنیت سایبری کشور

رئیس مرکز آگاهی رسانی و پشتیبانی و امداد رایانه‌ای دانشگاه خلیج فارس نیز بیان داشت: همایش ملی امنیت سایبری از سوی مرکز آپای دانشگاه خلیج فارس و با همکاری متولیان امنیت سایبری استانی و کشوری برگزار می‌شود.

آزادی مطلق افزود: در این رویداد مدیران نهادها و سازمان‌های متولی امنیت سایبری کشور همچون ریاست سازمان پدافند غیرعامل کشور، رئیس قرارگاه سایبری کشور، نماینده ویژه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه امنیت فاوا، نماینده ویژه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین نماینده ویژه نظام بانکی و پرداخت کشور و اساتید برجسته در این زمینه از دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های مختلف کشور و برخی مهمانان ویژه از سازمان‌های امنیتی کشور حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: این رویداد با همکاری بیش از ۲۰ سازمان، نهادها، دانشگاه و پژوهشگاه برگزاری می‌شود، که در آن مهم‌ترین سیاست‌های کلان امنیتی کشور، تهدیدات سایبری و راهکارهای مقابله با آنها، درس آموخته‌های حملات گذشته و هم چنین رویکردهای نوین در حوزه امنیت سایبری مورد بحث و تبادل نظر صاحب نظران در این زمینه قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز آگاهی رسانی و پشتیبانی و امداد رایانه‌ای دانشگاه خلیج فارس ادامه داد: این همایش ملی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با ظرفیت محدود در سالن ابن سینای دانشگاه خلیج فارس برگزار خواهد شد.

کد خبر 5374231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha