در نشست علمی «نقد تاریخ شفاهی حوزه های علمیه» مطرح شد؛

لزوم موضوع محور و مسئله محور بودن تاریخ شفاهی حوزه علمیه

لزوم موضوع محور و مسئله محور بودن تاریخ شفاهی حوزه علمیه

حجت الاسلام الویری با اشاره به ضرورت پرداختن به تاریخ شفاهی در حوزه علمیه گفت: دعوت به کارهای روشمند در حوزه را یک وظیفه می‌دانیم، به گونه‌ای که امکان ارائه به دیگر محافل را داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محسن الویری استاد دانشگاه باقرالعلوم (ع) نیز در این نشست با بیان اینکه مجموعه پنج جلدی تاریخ شفاهی حوزه علمیه، درباره اهیمت تاریخ شفاهی حوزه و پرداختن به آن از دو منظر درونی و بیرونی دارای اهمیت است، گفت: شخص محور بودن، موضوع محوری و همچنین مساله محوری از موضوع‌های بسیار مهم برای پرداختن به تاریخ شفاهی حوزه علمیه است.

این استاد دانشگاه با اشاره به ضرورت پرداختن به تاریخ شفاهی در حوزه علمیه گفت: دعوت به کارهای روشمند در حوزه را یک وظیفه می‌دانیم، به گونه‌ای که امکان ارائه به دیگر محافل داشته و فضای گفت وگو ایجاد کند.

حجت الاسلام الویری با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگری نیازمند نقد شدن هستیم و بر این باوریم که نقد، فضای گفت وگو ایجاد می‌کند بیان کرد: همچنین خلأ گفت و گو بین حوزه و دانشگاه احساس می‌شود و باید بیش از پیش به این مهم بپردازیم.

وی بیان کرد: هدف از تألیف تاریخ شفاهی حوزه این بود که سازمان گسترده ای را تأسیس و با تدوین شیوه نامه‌ها به همت دانش آموختگان تاریخ آن را دنبال کنیم.

در آغاز این نشست، حجت الاسلام احمد فلاح زاده، مؤلف مجموعه پنج جلدی تاریخ شفاهی حوزه‌های علمیه، در شرح کوتاهی به روند تألیف این آثار پرداخت.

کد خبر 5380266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha