۷ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰

از دوازدهم دی ماه به صورت مجازی؛

مسابقه بین المللی فرازخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود

مسابقه بین المللی فرازخوانی قرآن کریم برگزار می‌شود

حجت الاسلام محمدی دبیر مسابقه بین المللی مجازی فراز خوانی قرآن کریم از برگزاری این مسابقه قرآن با جوائز دلاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری مسابقه بین المللی مجازی فراز خوانی قرآن کریم به همت مؤسسه مشکات با حضور حجت الاسلام مجتبی محمدی امام جمعه کوهسار و مدیر مؤسسه قرآنی مشکات صبح امروز سه شنبه هفتم دی ماه در سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور برگزار شد.

حجت الاسلام محمدی در این نشست گفت: امسال سومین دوره مسابقات را برگزار خواهیم کرد. مرحله اول در سطح البرز، مرحله دوم در سطح تهران و استان البرز و امسال در سطح بین المللی برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به رشته‌های برگزاری این دوره از مسابقات افزود: در رشته‌های حفظ کل و بیست جز، تفسیر قرائت تقلیدی را برپا کردیم و امسال مسابقه فراز خوانی در سطح بین المللی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: این مسابقه فرازخوانی با فراز اول سوره قیامت به سبک عبدالباسط خواهد بود. سایتی هم به سه زبان انگلیسی، عربی و فارسی به سه زیان در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص برنامه‌های افتتاحیه اظهار داشت: از ۱۲ دی ماه این مسابقه در مجتمع ایثار در کوهسار آغاز شده و تا ۱۲ بهمن ماه ادامه خواهد داشت.فایل‌هایی اطلاع رسانی خواهد شد و عموم علاقه مندان می‌توانند در آن شرکت کنند.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به پیام آیت الله مکارم شیرازی در زمان افتتاحیه، تصریح کرد: داوران این مسابقه فرازخوانی رضوان درویش از سوریه، محمدحسین سعیدیان، حسین سبزعلی، عباس امام جمعه از داوران این مسابقه فرازخوانی هستند.

وی با اشاره به جوایز این دوره گفت: نفر اول هزار دلار، نفر دوم ۷۰۰ دلار، و نفر سوم ۵۰۰ دلار جایزه این دوره از مسابقات خواهد بود. این دوره از مسابقات اختصاص به برادران داشته و محدودیت سنی وجود ندارد.

امام جمعه شهر کوهسار افزود: برنامه افتتاحیه با حضور مردم قرآن دوست با تلاوت کریم منصوری و سخنرانی آیت الله حسینی همدانی امام جمعه کرج و سیدرضا تقوی نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد. همچنین گروه تواشیح بین المللی طوبی از دیگر برنامه‌های این مسابقات خواهد بود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات گفت: ایجاد رقابت سالم بین جهان اسلام، ایجاد شناسایی ظرفیت‌ها، ارتباط و تعامل با نیروهای قرآنی و شناساندن ظرفیت‌های قرآنی جمهوری اسلامی ایران از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.

وی با اظهار شورای راهبردی که سیاست‌های کلی این مسابقات را برنامه ریزی می‌کند گفت: تا کنون هشت جلسه با حضور کمیته‌های مختلف این شورا برگزار شده است. کمیته تبلیغات و رسانه، کمیته پشتیبانی، کمیته فنی، در این دوره‌ها برنامه ریزی کرده و قاریان برجسته جمهوری اسلامی ایران در این شورا عضو هستند. این مسابقه امیدواریم در سطح بالایی برگزار شود.

حجت الاسلام افزود: اختتامیه مسابقه روز مبعث ۲۷ رجب برگزار خواهد شد. مرحله اول فایل‌ها دیده می‌شود و مرحله دوم صد فایل امتیاز داده می‌شود و در مرحله سوم مسابقه فراز برتر انتخاب خواهد شد.

مهدی قصری زاده دبیر کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات مسابقات فرازخوانی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر چگونگی اطلاع کشورهای خارجی از این مسابقات گفت: کمیته اطلاع رسانی به سه بخش تقسیم شده بخش اول آن که از سوی خبرگزاری‌ها اطلاع رسانی خواهد شد. همچنین بخش دیگر آن با ساخت تلویزیونی و تیزر در شبکه‌های داخلی خواهد بود و بخش دیگری از آن اطلاع رسانی در حد گسترده و سایت‌ها و اینستاگرام شبکه‌های خارجی زبان طراحی شده است. همچنین دسترسی به فضای شبکه‌های اجتماعی خارجی زبان و برگزاری جلساتی با مدیران جامعه المصطفی العالمیه از دیگر برنامه‌ها برای ایجاد یک شبکه تبلیغاتی گسترده و بهینه برای تبلیغات این مسابقات بوده است.

کد خبر 5386078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha