۴ شهریور ۱۳۸۶، ۱۴:۲۴

وزیر دفاع در پاسخ به مهر:

نسل دوم جنگنده‌های آذرخش به زودی پرواز می‌کند

نسل دوم جنگنده‌های آذرخش به زودی پرواز می‌کند

وزیر دفاع به خبرگزاری مهر گفت: نسل دوم جنگنده‌های آذرخش که کار مشترک وزارت دفاع و نیرو هوایی ارتش است، در راستای هماهنگی و همدلی هر چه بیشتر و تامین نیازهای نیروهای مسلح به زودی به پرواز در خواهد آمد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سرتیپ مصطفی محمد نجار وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح پیش از ظهر امروز در حاشیه مراسم بهره برداری از بمب 2000 پوندی قاصد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از مشخصات بارز این بمب می توان به در تیررس قرار دادن موقعیت ها ، اهداف و مواضع خاص دشمن در موقعیت های پدافندی خاص اشاره کرد که با دقتی بالا به هدف اصابت می کند .

وی با بیان اینکه این بمب کاملا بومی و خط تولید صنعتی آن امروز به طور رسمی راه اندازی شده است، افزود : با این کار مقوله جدیدی به تسلیحات هوایی کشور وارد شد و توانمندی ما را در موشک های هوا به زمین افزایش داد .

سردار نجار با تاکید بر اینکه سلاح ساخته شده تنها بر اساس اعلام نیاز نیروی هوایی به انواع تسلیحات هوایی و مهمات های خاص ساخته شده است ،تصریح کرد : یکی از مهمات های خاص و استراتژیک  مورد نظر نیروی هوایی بمب 2500 پوندی قاصد که از ارتفاع بالا و با برد خیلی طولانی رها می شود .

وی دستیابی به این تکنولوژی را تضمین کننده راه اندازی خط تولید صنعتی بمب 2000 پوندی قاصد خاطرنشان کرد : تمامی ماشین آلات مورد نیاز ساخت این بمب توسط متخصصین وزارت دفاع در صنایع دفاعی ایجاد شده است که کاری بسیار ارزشمند و گامی بلند در جهت ورود به تولید تسلیحات هوایی ، تسلیحات تکنولوژی بر و ایجاد توانمندی جدید برای تیزپروازان نیروی هوایی است .

وزیر دفاع تاکید کرد: تمامی ابزار و ادواتی که توسط نیروهای مسلح و صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران ساخته می شود، تنها در جهت صلح ، ثبات ، پایداری و امنیت منطقه است و تنها این ادوات بر سر کسانی فرود خواهد آمد که خیال حمله به این مملکت را در سر بپرورانند .

وی در تشریح جزئیات افتتاح خط تولید فشنگ کالیبر کوچک ثاقب یا نفوذ کننده گفت : این فشنگی با نفوذ بالاست که در واقع با توجه به دکترین دفاعی ما که بر اساس اصل بازدارندگی و دفاع همه جانبه تنظیم شده است برای دفاع همه جانبه تمامی نیروهای مسلح و تنها با توجه به تهدیداتی که تعریف شده است ساخته می شود .

سردار نجار تصریح کرد مهمات ثاقب نفوذ کننده که از آن برای استفاده در نیروهای زمینی سپاه ، ارتش ، نیروی انتظامی و نیروی مقاومت بسیج به کار می رود و ساخت آن بر اساس اعلام نیاز این نیروها بوده است .

وی افزود : امروز چهار خط تولید فشنگ کالیبر کوچک افتتاح شد که تمامی ماشین های آن به صورت صد در صد بومی می باشد و این حرکت تحولی اساسی در صنایع دفاعی کشور است .

سردار نجار ادامه داد : 75 درصد تمامی ماشین آلات تولید فشنگ کالیبر کوچک توسط نیروهای وزارت دفاع و 25 درصد دیگر به وسیله بخش خصوصی ساخته شده است .

وزیر دفاع  با بیان اینکه در ساخت بسیاری از صنایع دفاعی توسط دشمنان تحریم جدی شده ایم، گفت : این تحریم ها باعث شد تا نیروهای صنایع دفاعی کشور و همچنین بخش خصوصی با کمک یکدیگر تمامی ادوات مورد تحریم را به وسیله نیروها و توانمندی های داخلی تولید کنیم .

وی تصریح کرد : با توجه به فناوری های کسب شده ما هم اکنون قادریم که انواع مهمات کالیبر کوچک 9 ثاقب را با سایزهای مختلف 67 در 39 ، 51 ،شرقی و غربی  و انواع موارد مصرفی نوع 7/12  در داخل و با توجه به توانمندیها و ظرفیت های کشورمان تهیه و تولید کنیم .

سردار نجار دستیابی به این تکنولوژی ها را توسط نیروهای داخلی پاسخی دندان شکن به تحریم های استکبار جهانی عنوان کرد و افزود : این تحریم ها نه تنها برای ما محدودیت ایجاد نکرد بلکه متخصصین کشور را مجاب و مصمم ساخت تا از طریق ساخت داخلی این تجهیزات علاوه بر رشد و بالندگی در صنایع دفاعی دندان وابستگی را برای همیشه بکنیم .

وی از دیگر محاسن دستیابی به تکنولوژی های یاد شده را ارتقاء توان رزم و ظرفیت تولید چندین میلیون فشنگ کالیبر کوچک و  صدها بمب هوشمند خواند و خاطر نشان کرد : ایجاد اشتغال ، رونق صنایع دفاعی ، افزایش دانش دفاعی و مهم تر از همه صرفه جویی چندین میلیون یورویی از مهمترین دستاوردهای بومی کردن ساخت سلاح های یاد شده است .

وزیر دفاع در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه رزمایش مشترک وزارت دفاع و ارتش چه زمانی برگزارخواهد شد ، گفت : در این زمینه اشتباهی روی داده،  چرا که اصلا رزمایشی در کار نبوده بلکه منظورما انجام یک سری پروژه های مشترک بین ارتش ، وزارت دفاع و سایر نیروهای مسلح است .

سردار نجار انجام پروژه های مشترک در زمینه موشکی ، زمینه های هوایی ، تسلیحاتی و مهماتی را از جمله تعاملات مشترک میان وزارت دفاع و نیروهای مسلح دانست و افزود : ساخت بمب 2000 پوندی قاصد ، تولید فشنگ کالیبر کوچک و ساخت جنگنده آذرخش از مهمترین این تعاملات بوده است .

وی با بیان اینکه تمام تلاش استکبار جهانی بر این است تا وحدت میان مسلمانان را از بین ببرد، گفت : آنها نمی توانند رشد و بالندگی ایران را تحمل کنند و از سویی دستیابی ایران به این گونه سلاح ها را خطری برای خود و رقیبی برای فروش محصولات دفاعی شان به کشورهای منطقه می بینند چرا که ما اعلام کرده ایم حاضریم علاوه بر صادر کردن سلاح ، تکنولوژی آن را به کشورهای منطقه و جهان صادر کنیم .

وزیر دفاع مطرح شدن ایران به عنوان خطری برای منطقه از سوی مستکبرین را عملیات روانی ای با عنوان ایران هراسی دانست و اظهار داشت : آنها این پروژه را به عنوان یک عملیات روانی دنبال می کنند تا مانع از رشد و پیشرفت تکنولوژی در ایران بشوند ؛ اما ما نیز بارها اعلام کرده ایم که تمامی سلاح هایی که در ایران تولید می شود تنها در جهت پاسداری از صلح و ثبات منطقه است .

وی در پایان تاکید کرد که نیروهای بین منطقه ای و خارجی باید هر چه زودتر از منطقه خارج شوند چرا که عامل اصلی تمامی نا امنی ها آنها هستند که سعی می کنند اقدامات خود را به دیگران نسبت دهند .

کد خبر 541492

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha