۱ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۳۰

رئیس بسیج ورزشکاران اردبیل:

۱۸۶ شهید ورزشکار الگوی پهلوانان و قهرمانان اردبیل هستند

۱۸۶ شهید ورزشکار الگوی پهلوانان و قهرمانان اردبیل هستند

اردبیل- رئیس بسیج ورزشکاران استان اردبیل گفت: ۱۸۶ شهید والامقام ورزشکار استان اردبیل الگویی شایسته برای قهرمانان، پهلوانان و مدال‌آوران استان اردبیل هستند.

مهدی مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بسط و گسترش روحیه پهلوانی ورزشکاران در عرصه‌های مختلف از رویکردهای جدی بسیج ورزشکاران است که در قالب برگزاری یادواره‌های شهدا، مسابقات ورزشی و برنامه‌های مناسبتی سعی داریم تا این حرکت ارزشی را به سرانجام برسانیم.

وی الگو قرار دادن پیشکسوتان را در رشته‌های مختلف برای نسل جوان و نوجوان ورزشکاران ضروری اعلام کرد و گفت: ما امروز بیش از هر زمان دیگر امروز به تقویت روحیه جوانمردی و ایثارگری در عرصه ورزش نیاز داریم که قطعاً ورزشکاران در کنار امر ورزش و تندرستی و سلامت خود در قالب گروه‌های جهادی فعالیت‌های مختلف عمرانی و خدماتی را نیز انجام می‌دهند.

رئیس بسیج ورزشکاران استان اردبیل کمک مؤمنانه ورزشکاران را در سخت‌ترین روزهای کرونایی به نیازمندان و محرومان یادآور شد و تصریح کرد: قرار است کنگره ۳ هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل در سال آینده برگزار شود که ما با ۱۸۶ شهید ورزشکار تلاش می‌کنیم تا پشتیبانی‌های لازم را از این کنگره و برنامه‌های جانبی آن انجام دهیم.

مهدی‌زاده افزود: در گام اول سعی داریم تا ۲ کتاب ارزشمند شهدای ورزشکار شهیدان اعلمی و حسن رجب‌زاده را در آستانه این کنگره رونمایی کنیم تا اهالی ورزش بیشتر با این چهره‌های ارزشمند و گمنام آشنایی پیدا کنند.

وی به چاپ و نشر کتاب مدال‌های افتخار ویژه شهدای ورزشکاران استان اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری مسابقات فوتسال منطقه‌ای و حتی کشوری، شب خاطره و مسابقات پهلوانی زورخانه‌ای را همزمان با برگزاری این کنگره شاهد خواهیم بود.

مهدی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: به همت بسیج ورزشکاران در سال گذشته ۴ زندانی جرایم غیرعمد و امسال نیز یک نفر از زندانیان جرایم غیرعمد از زندان‌ها آزاد شده و در تهیه جهیزیه برای نوعروسان نیازمند نیز ورزشکاران کمر همت بستند.

وی فعالیت ۱۰۰ تشکل مردم نهاد را به عنوان زیرمجموعه ورزش و جوانان یادآور شد و اضافه کرد: ما سعی می‌کنیم از ظرفیت این تشکل‌ها و نهادهای مردمی بیشتر استفاده کنیم.

مهدی‌زاده کمک و پشتیبانی از سالن‌ها و استخرهای ورزشی آسیب‌دیده از کرونا را یادآور شد و بیان کرد: باشگاه‌دارانی که در این ایام سخت کرونایی متضرر شده بودند، از طریق بسیج ورزشکاران و مجموعه سپاه استان مورد حمایت قرار گرفتند.

رئیس بسیج ورزشکاران استان اردبیل به فعالیت ۷۲ سالن ورزشی ۹ دی و صالحین در سطح استان اشاره کرد و ادامه داد: این سالن‌ها شبانه‌روزی در خدمت تیم‌های ورزشی در رشته‌های مختلف هستند که اخیراً نیز مسابقات فوتسال محلات و ادارات در این سالن‌ها برگزار شد.

کد خبر 5428437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha