۹ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۲۷

هیئت مذاکره کننده اوکراین:

اگر بر سر «کریمه» توافق نشود نمی توان به راه حلی مسالمت آمیز رسید

اگر بر سر «کریمه» توافق نشود نمی توان به راه حلی مسالمت آمیز رسید

هیئت مذاکره کننده اوکراین اعلام کرد که اگر بر سر شبه جزیره «کریمه» توافق نشود، نمی توان به راه حلی مسالمت آمیز و بدون جنگ دست یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، هیئت مذاکره کننده اوکراین امروز سه شنبه اعلام کرد که در صورت هرگونه عملیات نظامی در اوکراین، کشورهای میانجی ملزم هستند تا ظرف ۳ روز مداخله کنند.

براساس این گزارش، این هیئت همچنین اعلام کرد که اگر درباره شبه جزیره «کریمه» توافقی حاصل نشود، هرگز نمی‌توان به راه حل مسالمت آمیز دست یافت. توافقی که در سایه زور و در شرایط جنگ امضا شود، کارآمد نیست.

هیئت مذاکره کننده اوکراینی تاکید کرد که تنها زمانی که جنگ متوقف شده، پناهندگان به کشور بازگردند و امنیت برقرار شود، توافقنامه‌ها را امضا خواهد کرد.

این هیئت همچنین اعلام کرد: برای ما توافق برسر نکاتی که ارائه می‌دهیم مهم است و ما با تمامی کشورهای میانجی درتماس هستیم.

این هیئت با بیان اینکه باید یک توافق دیپلماتیک وجود داشته باشد که همه طرف‌ها به آن متعهد باشند تاکید کرد: ما پیشنهاد دادیم تا دیداری میان رؤسای جمهور روسیه و اوکراین برگزار شود و اکنون در انتظار پاسخ مسکو به این پیشنهاد هستیم.

هیئت مذاکره کننده اوکراین در پایان اعلام کرد که روس‌ها حق دارند تا «کریمه» را روسی بدانند، ماهم حق داریم تا تمامی اوکراینی‌ها را بازگردانیم.

کد خبر 5455707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
      0 0
      اوکراین درمورد کریمه حرف گنده تر از دهانش میزنه با اخبار جعلی که در مورد جنگ به نفع اوکراین در تمام رسانه ها رسانه ای میشه فکر میکنه میتونه امتیاز بگیره ..اوکراین باهمه کمکی که بهش هیج غلطی نمی تونه بکنه