۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۶

تقوی در صحن مجلس:

وزارت راه و شهرسازی تفکیک شود/ یک وزیر به این همه کار نمی‌رسد

وزارت راه و شهرسازی تفکیک شود/ یک وزیر به این همه کار نمی‌رسد

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بهتر است وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن و شهرسازی را از هم تفکیک کنیم چرا که یک وزیر به این همه کار و مسئولیت نمی‌رسد. 

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید رضا تقوی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، یکم تیر ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: مجلس شورای اسلامی در قانونگذاری به اولویت‌ها بپردازد. اولویت‌هایی مانند اصلاح ساختار بودجه، اصلاح نظام انتخاباتی، قانون گذاری برای صیانت از فضای مجازی، اصلاح ساختار اداری و تنقیح قوانین باید مورد توجه مجلس قرار گیرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در گذشته وزارتخانه راه و ترابری در مسکن و شهرسازی و وزارتخانه بازرگانی در وزارت صنعت و معدن ادغام شد که فلسفه این ادغام، کوچک سازی دستگاه‌ها و روان سازی کارها بود اما هیچکدام از این اهداف محقق نشده است. امروز گاهی بخشی از مسئولیت‌های بازرگانی را به وزارت صمت می‌دهیم و چون توفیقی در آن ندارد، مسئولیت اقلام معیشتی را به وزارت جهاد کشاورزی داده‌ایم.

تقوی با بیان اینکه وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت فقط باید به تولید بپردازند، گفت: متأسفانه امروز همه مدیران و کارکنان وزارت کشاورزی به کف بازار می‌روند تا توزیع را کنترل کنند و از تولید بازمانده‌اند و اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند، دیگر نباید از وزارت جهاد کشاورزی انتظار تولید گوشت، لبنیات، گندم و دانه‌های روغنی را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: پیشنهاد بنده این است که وزارت بازرگانی را احیا کنیم تا وزارتخانه‌های تولید محور به امر تولید بپردازند. همچنین بهتر است وزارت راه و ترابری و وزارت مسکن و شهرسازی را از هم تفکیک کنیم چرا که یک وزیر به این همه کار و مسئولیت نمی‌رسد.

کد خبر 5521021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha