۱۲ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۷

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

مطب پزشکان در استان زنجان برای تردد معلولان مناسب نیست

مطب پزشکان در استان زنجان برای تردد معلولان مناسب نیست

زنجان-مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: مطب پزشکان و برخی ساختمان های عمومی و اداری در استان برای تردد معلولان مناسب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، سلمان حسینی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه توجه به توانمند سازی معلولان در جامعه باید مورد تاکید جدی قرار گیرد، گفت: در این راستا باید بسترهای لازم برای حضور معلول در جامعه فراهم شود.

وی با بیان اینکه بناها و فضاهای شهری باید به گونه‌ای طراحی یا مناسب‌سازی شوند که گروه‌های خاصی از مردم به دلیل محدودیت‌های حرکتی از استفاده از آنها محروم نشوند، اظهار کرد: در این راستا باید به استاندارد سازی فضاهای شهری توجه شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: نباید هیچ گونه مانع حرکتی برای دسترسی افراد به فضهای شهری وجود داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه نبود دسترسی مناسب به مطب پزشکان و نبود مناسب‌سازی در ساختمان‌های پزشکان افراد دارای معلولیت و سالمندان را نیز دچار مشکل کرده است، گفت: مشکلات موجود در طراحی شهری و معماری، یکی از بزرگترین موانع حضور افراد دارای معلولیت در فعالیت‌های اجتماعی است.

وی ابراز داشت: یک شهر برای تمامی افراد طراحی و ساخته می‌شود و تمامی افراد باید از تمام امکانات استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان تصریح کرد: موضوع مناسب‌سازی با توانمندسازی معلولان ارتباط مستقیم دارد جایی که مناسب‌سازی انجام شود امکان و شرایط برای خود اتکایی و استقلال نسبی مالی و شغلی و حرکتی معلولان فراهم می شود.

حسینی با بیان اینکه بهزیستی مطالبه‌گر در زمینه مناسب‌سازی است، گفت: از تمام مدیران دستگاههای اجرایی درخواست می شود نسبت به مناسب سازی فضای شهری تلاش کنند.

کد خبر 5529233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha