۶ مهر ۱۳۸۶، ۹:۵۹

احمدی نژاد در ونزوئلا:

امپریالیسم راهی جز احترام به حقوق ملت‌ها ندارد

امپریالیسم راهی جز احترام به حقوق ملت‌ها ندارد

رئیس جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه امروز با شکوفه زدن جوانه‌های بیداری و انقلاب در میان ملت‌ها، مسئولیت ملت‌های انقلابی و رهبران آنها دو چندان شده است، تصریح کرد: ایران و ونزوئلا در کنار یکدیگر در راه مبارزه با استعمار ایستاده‌اند و امپریالیسم جز احترام به حقوق ملت‌ها یا شکست در مقابل آنها راه دیگری نخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ، دکتر محمود احمدی نژاد پنج شنبه شب به وقت محلی در مصاحبه مشترک با "هوگو چاوز" رییس جمهوری ونزوئلا خاطرنشان کرد: امروز روز بیداری، خودباوری، ایستادگی و حرکت ملت‌ها به عنوان پایان دوران امپریالیسم و استعمار است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران  با ابراز خوشحالی از دیدار دوباره با رئیس جمهور و مردم خوب ونزوئلا، نقش هوگو چاوز را در آمریکای لاتین بسیار گسترده و ممتاز دانست و گفت: ایشان مردی بزرگ، انقلابی و شجاع هستند که زندگی خود را وقف پیشبرد ونزوئلا، انقلاب و آزادی ملت‌های آمریکا لاتین کرده است.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه خدمات ارزنده هوگو چاوز محدود به جغرافیای آمریکای لاتین نیست اظهارداشت: امروز مواضع و تصمیمات ایشان روحیه انقلاب را میان ملت‌ها زنده نگه داشته است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران که سخنانش با تشویق حاضرین همراه بود تاکید کرد: "احمدی نژاد و چاوز دو بردار انقلابی هستند و همواره در کنار هم خواهند ماند و دو ملت ایران و ونزوئلا متحد و یکدل در کنار هم خواهند ایستاد."

دکتر احمدی نژاد با تاکید بر آینده روشن و درخشان دو کشور انقلابی ایران و ونزوئلا گفت: ملت ها و رهبران ایران و ونزوئلا در کنار دیگر ملت‌های آزاد و انقلابی همچون بولیوی ، نیکاراگوئه، کوبا، اکوادور و سایر ملت‌های مظلوم خواهند بود و با پشتیبانی از این ملت‌ها تا اخر در مقابل امپریالیسم مبارزه خواهند کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اطمینان دارم به لطف خدا ملت‌ها پیروز هستند تصریح کرد: دوران امپراطوری امپریالیسم به پایان رسیده و آینده از آن ملت‌ها است و ما افق روشن پیروزی را احساس می‌کنیم.

دکتر احمدی نژاد همچنین از استقبال گرم و صمیمانه هوگو چاوز و مردم ونزوئلا قدردانی کرد.

رئیس جمهور  ونزوئلا نیز در این مصاحبه مطبوعاتی مشترک، از رئیس جمهوری اسلامی ایران به عنوان دوست و برادر خود نام برد و گفت: دکتر احمدی نژاد از بزرگترین رهبران امروز دنیا در مبارزه با استکبار است.

هوگو چاوز تاکید کرد: ایران و ونزوئلا در راه مبارزه با استعمار در کنار یکدیگر خواهند ماند.

رئیس جمهوری ونزوئلا با بیان اینکه سخنرانی دکتر احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را شنیده است گفت: سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران حقایقی بود که در جمع سران کشورها قاطعانه عنوان شد.

هوگو چاوز از اینکه بار دیگر میزبان دکتر احمدی نژاد در ونزوئلا است ابراز خوشحالی کرد و اظهارداشت: ونزوئلا سرزمین خود شماست.

رئیس جمهوری اسلامی ایران پس از انجام یک دیدار کوتاه از ونزوئلا ، صبح امروز به وقت تهران کاراکاس را به مقصد تهران ترک کرد.

در جریان این سفر، سه سند همکاری در زمینه انرژی، صنعت و تفاهم نامه جامع همکاری‌ها در حضور دکتر محمود احمدی نژاد و هوگو چاوز، میان مسئولان ایران و ونزوئلا به امضا رسید.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در سفر کوتاه خود به کاراکاس ضمن دیدار و مذاکره با رییس جمهوری ونزوئلا، در ضیافت شامی که به افتخار وی و هیات بلندپایه ایران ازسوی هوگو چاوز ترتیب داده شده بود، شرکت کرد. 

احمدی نژاد  روز پنجشنبه پس از دیدار با "ایوو مورالس" رئیس جمهوری بولیوی، وارد ونزوئلا شده بود .

در سفر چند ساعته دکتر محمود احمدی نژاد به بولیوی، سه سند همکاری در زمینه‌های انرژی و صنعت توسط مقام‌های دو کشور امضا شد.

روسای جمهوری ایران و بولیوی نیز درپایان این سفر تفاهم نامه همکاری‌های دو کشور و همچنین بیانیه پایانی سفر را امضا کردند.

بر اساس این گزارش، دکتر احمدی نژاد و مورالس پس از امضای این اسناد همکاری، بر گسترش روابط دو کشور در همه زمینه‌ها تاکید کرده و این سفر را نقطه عطفی در توسعه مناسبات و همکاری ها دانستند.

روسای جمهوری دوکشور تصریح کردند: دو ملت و دو دولت ایران و بولیوی همواره در کنار یکدیگر خواهند ایستاد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: هیچ محدودیتی برای همکاری با بولیوی نداریم.

رییس جمهوری بولیوی نیز اظهارداشت: این سفر یک سفر به یاد ماندنی و تاریخی است.

بنابر این گزارش، هزاران نفر از مردم شهر "لاپاز" با حضور در مقابل کاخ ریاست جمهوری بولیوی دکتر احمدی نژاد را با شور و اشتیاق بدرقه کردند.

احمدی نژاد امشب وارد تهران می شود .

کد خبر 560049

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha