۲۴ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۰

آیت الله مدرسی:

پایبند نبودن امت به هدایت قرآن و پیامبر، عامل درگیری های خونین

پایبند نبودن امت به هدایت قرآن و پیامبر، عامل درگیری های خونین

آیت‌الله‌ سید محمدتقی مدرسی از امت اسلامی خواستند اختلافات خود را فراموش کرده و حول مفهوم وحدت جمع شوند تا در برابر توطئه‌های دشمن قوی شده و از فتنه‌ها در امان باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدتقی مدرسی از امت اسلامی خواستند اختلافات خود را فراموش کرده و حول مفهوم وحدت جمع شوند تا در برابر توطئه‌های دشمن قوی شده و از فتنه‌ها در امان باشند.

وی طی سخنانی که در دفتر خود در کربلای معلی و با حضور جمعی از علما و طلاب حوزه‌های علمیه ایراد کرد، افزود: «اگر امت اسلامی به هدایت قرآن و رسول اکرم (ص) و اهل‌بیت (ع) پایبند بودند، بین آنان تفرقه ایجاد نمی‌شد و گرفتار درگیری‌های خونین و عبث نمی‌شدند».

آیت الله مدرسی تأکید کرد: «پیام میلاد رسول گرامی اسلام (ص)، امید است، چرا که پیامبر رحمتی است برای تمام بشریت. باید اخلاق والای پیامبر و اهل بیتش الگوی ما باشد و رحمت او را به اقصی نقاط جهان گسترش داد. رحمت و مودت باید محور تمام ارتباطات بین مؤمنین باشد، زیرا رحمت بالاترین درجه انس بین انسان‌هاست و دیگر پیام این میلاد فرخنده، وحدت است».

وی از علمای دین خواست تا مسئولیت خود در اتحاد امت اسلامی را بر عهده گیرند و از این مناسبت‌های فرخنده در جهت گسترش روحیه تساهل و وفاق در بین هم‌دینان و همگرایی با سایر ادیان و مذاهب در راستای آموزه‌های واقعی اسلام بهره ببرند.

کد خبر 5609914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha