۱۰ مهر ۱۳۸۶، ۱۴:۱۵

انتقاد اعضای شورای شهر از نوع در ج اخبار در برخی رسانه ها

انتقاد اعضای شورای شهر از نوع در ج اخبار در برخی رسانه ها

مهندس چمران در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن تکذیب مندرجات یکی از روزنامه ها پیرامون قطع شدن خط تلفن دفتر مسجد جامعی ، خواستار اعمال دقت بیشتر وهمکاری صادقانه رسانه ها در خصوص انعکاس اخبار و فعالیت های شورای شهر تهران شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، در چهل ودومین جلسه شورای شهر که امروز در صحن علنی تشکیل شده، مهندس مهدی چمران ضمن اشاره به خبر یکی از روزنامه ها مبنی بر قطع شدن خط تلفن دفتر مسجد جامعی و دریافت 2 میلیارد تومان جهت خدمات اداری دفاتر اعضای شورا برای مدت 2 سال ، تاکید کرد : من قویا این خبر را تکذیب می کنم و این خبر کذب محض است و خبرنگاران باید توجه بیشتری را در درج این گونه اخبار داشته باشند.

وی تصریح کرد: عده ای از افراد که اینگونه اخبار را منتشر می کنند ، بدانند که با درج این گونه مطالب نه وجه من بین مردم تخریب می شود و نه می توانند بین اعضا تفرقه ایجاد کنند.

رئیس شورای شهر تهران، افزود: رسانه ها نباید اقدامی انجام دهند که مردم فکر کنند، شورای شهر محل دعوای اعضای آن است.

چمران خاطرنشان کرد: اهالی رسانه ها، دوستان شورا هستند و دوستان مطبوعاتی باید تلاش کنند تا مسائل حاشیه ای که هم اینک از مباحث اصلی شورا برای عده ای مهم تر شده ، کمتر در رسانه ها منعکس شود تا مردم و شهروندان بهتر در جریان فعالیت های شورا قرار بگیرند.

همچنین نایب رئیس شورای شهر نیز از مهندس چمران خواست تا خبر منتشرشده در روزنامه مذبوررا از طریق مراجع قضایی پیگیری کند واگر حق خود را نادیده می گیرد، از حق شورای شهر در این خصوص نگذرد که چمران با این درخواست مخالفت کرد.

حسن بیادی تصریح کرد: متاسفانه این اولین بارنیست که اینگونه اخبار از طریق روزنامه منعکس می شود و لازم است برای رعایت حقوق اعضای شورا این مسئله از طریق مراجع قضائی پیگیری شود تا این شکایت در جایی ثبت شود و شورا به این ترتیب در مورد اینگونه مسائل بی تفاوت نشان داده نشود.

وی همچنین از عملکرد روزنامه همشهری نیز انتقاد کرد و افزود: اگر یک بررسی بر روی اخبار منتشر شده در مورد شورای شهر توسط همشهری صورت بگیرد نشان داده می شود که اخبار و فعالیت های شورا از طریق این روزنامه که متعلق به شهرداری است به خوبی صورت نگرفته است.

بیادی افزود: من اسناد ومدارکی دارم که نشان می دهد متاسفانه  برخی از نیروهای متعهد از این روزنامه اخراج شده اند و نیروهای جدید جایگزین آنهاد شده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز افزود: از مدیران روزنامه همشهری می خواهیم تا به دلیل کارکرد این موسسه مطبوعاتی در انعکاس اخبار شهر ، تمامی مصوبات شورا را منتشر کنند و از مدیر عامل این روزنامه نیز خواهیم خواست تا برای ارائه توضیحات در این خصوص به شورای شهر بیاید.

معصومه ابتکار عضو کمیسیون توسعه وعمران شورا نیز یاد آور شد: باید با تعیین زمان از مدیر مسئول روزنامه همشهری دعوت کنیم تا در شورای شهر حاضر شود و پاسخگوی اعضا ، در این خصوص باشد.

رئیس شورای شهر تهران ، خاطرنشان کرد: ما هیچ گاه به دنبال این مسئله نبوده ونیستیم که از رسانه ای برای انتقاد از عملکرد شورا به مراجع قضایی شکایت کنیم و اگر ببینیم اینگونه ادبیات و برخی بد اخلاقی ها تکرار شود و عده ای از رسانه ها بنابر دلایلی که ما هم از آن خبر داریم به درج اخبار دروغ بپردازند بدون شک پیگیر موضوع خواهیم بود.

کد خبر 562467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha