۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۸:۴۳

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر:

تأمین منابع برای صندوق اعتباری هنر با چالش رو به رو است

تأمین منابع برای صندوق اعتباری هنر با چالش رو به رو است

اصفهان – مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: ما با چالش تأمین منابع روبه رو هستیم و سعی داریم با برنامه‌ریزی درست این چالش را برطرف سازیم.

سیدمجید پوراحمدی در حاشیه عصرانه فرهنگی که به مناسبت هفته نکوداشت شاهین‌شهر برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حمایت از هنرمندان وظیفه اصلی صندوق اعتباری هنر است، اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار نفر از هنرمندان کشور تحت پوشش این صندوق قرار دارند.

وی با بیان اینکه از این تعداد بیش از ۴۲ هزار نفر تحت پوشش بیمه درمان و تکمیلی هستند، اضافه کرد: حدود چهار هزار نفر از این هنرمندان ساکن استان اصفهان هستند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اشاره به اینکه برنامه‌های مختلفی از بعد حمایت‌های پایه‌ای بیمه و مستمری و خدماتی برای هنرمندان را در دستور کار داریم، ابراز داشت: این حمایت‌ها از طریق هنرکارت در اختیار افراد تحت پوشش قرار می‌گیرد.

تأمین بسته معیشتی برای ۷۰ هزار هنرمند

وی با بیان اینکه در ایام کرونا در ۵ نوبت به بیش از ۷۰ هزار هنرمند بسته‌های معیشتی را هدیه کردیم، گفت: به هنرمندانی که ازدواج کنند و یا دارای فرزند شوند ۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۳۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با درصد کم تعلق می‌گیرد.

پوراحمدی در خصوص هنرکارت نیز اضافه کرد: در حال حاضر ۸۳ هزار نفر در کشور هنرکارت دارند که این کارت هویت بانکی محسوب می‌شود و از ابتدای کرونا تاکنون ۵ مورد پرداخت نقدی به هنرمندان به واسطه این کارت انجام شده است.

وی با بیان ای کنه طی ۱.۵ ماه گذشته بیش از ۲ هزار تقاضا برای بیمه هنرمندان ثبت شده است، اضافه کرد: همه تلاش ما ارائه خدمات به جامعه هنری و خبرنگاران است و سعی داریم با پالایش درستی که در دستور کار قرار داده‌ایم هنرمندان و خبرنگاران واقعی را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در ادامه با اشاره به اینکه ما با چالش تأمین منابع نیز روبه رو هستیم، افزود: سعی داریم با برنامه‌ریزی درست این چالش را برطرف سازیم.

کد خبر 5632363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha