۲۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۴۲

با حضور سفیران بازآفرینی شهر بم؛

نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم در خراسان شمالی برگزار می‌شود

نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم در خراسان شمالی برگزار می‌شود

بجنورد- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از برگزاری نشست تخصصی آموزه‌های زلزله بم همزمان با روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی در این استان خبر داد.

قاسم قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به رخداد زلزله بم و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، به منظور پاسداشت این روز و بهره گیری از آموزه‌های زلزله بم و همچنین وضعیت فرسودگی بافت‌های شهری، در روزهای سوم تا پنجم دی ماه، رویدادی آموزشی- ملی، تحت عنوان «آموزه‌های زلزله بم»، همزمان با سراسر کشور در خراسان شمالی برگزار می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: با توجه ناپایداری و غیر مقاوم بودن ساختمان‌های مسکونی در زلزله بم و خسارت‌های عمده ای که به این ساختمان‌ها وارد شد برگزاری نشست تخصصی با این موضوع ضروری است.

وی افزود: در همین راستا در استان خراسان شمالی این نشست تخصصی در شهرهای بجنورد، اسفراین و شیروان در روزهای سوم، چهارم و پنجم دی ماه سال جاری با حضور سفیران مذکور و مسئولین استانی به میزبانی شهرداری‌های شهرهای مربوطه برگزار می‌شود.‌

قاسمی در پایان گفت: در جلسه عصر هر نشست، سفیران اعزامی در یکی از محلات هدف بازآفرینی شهری در هر شهرستان حضور خواهند یافت و به صورت چهره به چهره با مردم صحبت خواهند کرد.

کد خبر 5659546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha