۲۴ مهر ۱۳۸۶، ۱۵:۰۳

موفقیت انجمن سینمای جوانان در یونیکا

فیلمسازان انجمن سینمای جوانان ایران در جشنواره یونیکا موفق به دریافت دو مدال نقره و دو لوح تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران اعلام کرد اتحادیه فیلمسازان آماتور جهان "یونیکا" امسال در شصت و نهمین دوره برگزاری خود دو نشان نقره و دو لوح تقدیر به چهار فیلم ایرانی از فیلمسازان انجمن سینمای جوانان ایران اهداء کرد.

از میان فیلم های "زندگی و دیگر هیچ" روح الله مولوی / قم، "سرزمین" ناصر ناصرپور / خرم آباد و "یک روز یک مرد" نقی نعمتی، "یک جرعه آب" احمد ارجمندی، "فرش چوب" عبدالرحمن میرانی، "اینجا خانه ماست" علیرضا دهقان و "پازل" کیانوش حاجیزاده که برای شرکت در مسابقه اعضا یونیکا به اسلواکی ارسال شده بود، دو فیلم "فرش چوب" و "یک جرعه آب" موفق به دریافت نشان نقره و "یک روز یک مرد" و "زندگی و دیگر هیچ" موفق به دریافت لوح تقدیر یونیکا شدند و یک نشان نقره هم به ایران اهداء شد.

یونیکا اتحادیه فیلمسازان آماتور جهان است که سال 1932 در شهر بروکسل کشور بلژیک تأسیس شد. از آن پس هر سال به استثنا سه وقفه در جنگ جهانی دوم، اعضا این اتحادیه یک گردهمایی دارند که طی آن علاوه بر بحث و گفتگو درباره مسائل مشترک اعضاء، یک جشنواره فیلم نیز برگزار می کنند.

این اتحادیه 35 عضو دارد که انجمن سینمای جوانان ایران به نمایندگی ایران از سال 1990 عضو این اتحادیه است. از دیگر کشورهای عضو می توان به سوئیس، کره جنوبی، آمریکا، آلمان، مجارستان، تونس، انگلستان، ایتالیا، لتونی، هلند، اسپانیا، مقدونیه، روسیه، بلغارستان، لهستان، فرانسه و ... اشاره کرد. شصت و نهمین دوره کنگره / جشنواره یونیکا امسال از 10 تا 18 شهریورماه در اسلواکی برگزار شد.

کد خبر 569373

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha