۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۰۵

مدیرکل ثبت احوال اردبیل خبر داد؛

علاقه خاص اردبیلی‌ها به نام‌های ابوالفضل و عباس

علاقه خاص اردبیلی‌ها به نام‌های ابوالفضل و عباس

اردبیل- مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: اهالی اردبیل که به دیار عاشقان ابوالفضلی شهرت دارند، به اسم ابوالفضل و عباس عشق و علاقه خاصی دارند.

شهرام رسولی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: با بررسی و ارزیابی دقیق به این نتیجه رسیدیم که در ۱۰ سال اخیر بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ کودک اردبیلی به نام مبارک ابوالفضل و عباس نامگذاری شده و خانواده‌ها از این اسامی استقبال خوبی را داشتند.

وی تصریح کرد: این نامگذاری عمدتاً به نام ابوالفضل، عباس و امیرعباس بوده که خانواده‌ها برای فرزندان پسر خود این اسم‌ها را انتخاب کردند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: به طور متوسط سالانه ۶۷۰ کودک و نوزاد متولد شده در این استان به اسم ابوالفضل، عباس و عناوین شبیه آن نامگذاری می‌شوند که ما نیز آمادگی داریم در تغییر نام افراد به اسم ابوالفضل، عباس و امیرعباس اقدامات مناسب و قانونی را انجام دهیم.

رسولی افزود: در مجموع اهالی استان اردبیل در نامگذاری فرزندانشان به نام ائمه اطهار همیشه رغبت و علاقه بیشتری نشان دادند و همچنان این اسامی جز معروف‌ترین نامگذاری‌ها در استان اردبیل محسوب می‌شود.

مدیرکل ثبت احواث استان اردبیل خاطرنشان کرد: ثبت احوال استان اردبیل تلاش کرده تا در کوتاه‌ترین زمان خدمات ثبت احوال را برای صدور شناسنامه نوزادان انجام دهد که از طریق سامانه‌های الکترونیکی نیز زمینه و بستر این امر مهیا است تا با توجه به اسامی مورد قبول صدور شناسنامه نیز در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

کد خبر 5718898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha