۲۲ فروردین ۱۴۰۲، ۱۰:۳۳

واکنش عضو شورای شهر به حواشی واگذاری اختیارات شرکت کنترل ترافیک

واکنش عضو شورای شهر به حواشی واگذاری اختیارات شرکت کنترل ترافیک

عضو شورای شهر تهران نسبت به حواشی واگذاری اختیارات شرکت کنترل ترافیک واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران درباره حواشی روز گذشته شرکت کنترل ترافیک، گفت: روز گذشته نامه‌ای منتشر شد که بر اساس آن یک عضو علی البدل هیأت مدیره شرکت کنترل ترافیک خطاب به شهردار تهران خواستار محول کردن مأموریت‌های شرکت کنترل ترافیک، دارایی‌های آن به شرکت رایانه شهر شده بود.

وی ادامه داد: در این نامه نیز شهردار تهران با این خواسته موافقت کرده و کتباً دستور داده است.

وی تصریح کرد: بر اساس ضوابط و اختیارات شورا و همچنین قانون تجارت، مراحل این واگذاری طی نشده و واگذاری این اختیارات مصوبه شورا را نداشته است و مطالعات آن هم خارج از چهارچوب قانونی بوده است.

تشکری هاشمی با بیان اینکه رعایت سلسله مراتب بدون اخذ مصوبه هیأت مدیره مجمع این نامه نگاشته شده است گفت: اما شهردار با این موضوع موافقت کرده است و البته اگر همه این مراتب نیز رعایت می‌شد این واگذاری دستاوردی ندارد.

وی با بیان اینکه امروز در صحن علنی توضیحات و مستندات قانونی را اعلام خواهم کرد، گفت: شرکت کنترل ترافیک یک سرمایه ارزشمند برای شهر است که در راستای انضباط بخشی ترافیک نقش مهمی دارد و نباید دستاوردهای آن را مخدوش کرد.

وی در پاسخ به این سوال که تجربه نشان داده که ممکن است مدیریت شهری به تذکرات اعضا توجه نکند، گفت: شورای شهر اختیارات کافی و لازم را دارد و شهردار تهران نیز باید بداند که قانون برای همه است و البته دقت داشته باشید که حرمت امامزاده را باید متولی نگه دارد و شورا ۲۱ عضو دارد که باید از قانون صیانت کنند و بر اجرای قوانین نیز نظارت داشته باشند.

کد خبر 5752099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha