۳ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱

اقامتگاه‌های همدان میزبان ۲۲ هزار گردشگر در تعطیلات عید فطر

اقامتگاه‌های همدان میزبان ۲۲ هزار گردشگر در تعطیلات عید فطر

همدان- معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: همزمان با عید سعید فطر بیش از ۲۲ هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان ساکن شدند.

علی خاکسار در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه ستاد اجرایی خدمات سفر استان همدان پس از فعالیت مستمر در ایام نوروز در تعطیلات عید فطر نیز به هموطنان خدمت‌رسانی می‌کند، اظهار کرد: جمعه شب ظرفیت مراکز اقامتی استان تکمیل بود و همکاران ما در ستاد خدمات سفر تا پاسی از شب، مسافران را به محل نمایشگاه بین‌المللی همدان و شهرستان‌های نزدیک راهنمایی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری همدان در ایام تعطیلات عید فطر با میراث‌فرهنگی همکاری می‌کند و فعالیت‌های فرهنگی انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: ستاد خدمات سفر استان در محل ساختمان شماره ۲ میراث فرهنگی همدان واقع در میدان آرامگاه باباطاهر آماده خدمت‌رسانی به هموطنان است.

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان ادامه داد: با آغاز موج جدید سفرها همزمان با عید سعید فطر از ۲۹ فروردین‌ماه تا اول اردیبهشت‌ماه سال‌جاری بیش از ۲۲ هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان ساکن شدند.

خاکسار تصریح کرد: در این مدت ۳۴۶۷ نفر در هتل‌ها، ۹۰۰ نفر در مجتمع‌های گردشگری، ۷۰۵ نفر در مهمان‌پذیرها و ۴۶۰ نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشتند همچنین بوم‌گردی‌های همدان پذیرای ۷۲۷ نفر، متل‌ها میزبان ۹۴ نفر و خانه مسافرها پذیرای ۵۰۶۳ نفر بودند.

وی کل اقامت در اقامتگاه‌های غیررسمی را ۲۲ هزار و ۹۴ نفر عنوان کرد و افزود: ۴۳ نفر نیز در مجتمع‌های خدمات بین راهی، ۱۰ هزار و ۴۱۰ نفر در اقامتگاه‌های غیررسمی و ۲۲۵ نفر اسکان اضطراری گزارش شده است.

به گفته معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، در مدت یاد شده ۱۳۸ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان بازدید کرده‌اند که جاذبه‌هایی مانند غار علیصدر، آرامگاه بوعلی‌سینا، آرامگاه باباطاهر و کتیبه‌های گنجنامه بیشترین آمار بازدید مسافران را به خود اختصاص داده‌اند.

خاکسار با بیان اینکه در این مدت ۹۴ بازدید نظارتی از مراکز گردشگری همدان انجام شده است، اظهار کرد: ۴۱ بازدید نظارتی از مراکز اقامتی، ۱۷ بازدید از دفاتر خدمات مسافرتی و ۲۸ بازدید از رستوران‌ها، مراکز پذیرایی و بین راهی انجام شد.

کد خبر 5761431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha