۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

منتقد «هفت» مجری «مرز شیشه‌ای» شد/ گفتگو درباره اشتراکات فرهنگی

منتقد «هفت» مجری «مرز شیشه‌ای» شد/ گفتگو درباره اشتراکات فرهنگی

برنامه «مرز شیشه‌ای» با اجرای حمیدرضا قادری به گفتگو درباره اشتراکات فرهنگی، دینی و سنت‌های بین ایران و کشورهای فلات ایران می‌پردازد.

فاطمه شهبندی تهیه‌کننده برنامه رادیویی «مرز شیشه‌ای» در گفتگو با خبرنگار مهر درباره این برنامه که به تازگی از رادیو جوان پخش می‌شود، اظهار کرد: این برنامه به گفتگو با اندیشمندان و صاحب‌نظران کشورهای فلات ایران در باب فرهنگ، دین و آداب و رسوم مشترک با ایران می‌پردازد که حمیدرضا قادری اجرای برنامه و گفتگو با این اندیشمندان را بر عهده دارد.

وی در رابطه با فرهنگ کشورهای فلات ایران عنوان کرد: با این کشورها که از منظر فرهنگ و هنر، تمدن، زبان و ادبیات، تقریب مذاهب به کشور ایران نزدیک است به گفتگو می‌پردازیم. مانند کشورهای اطراف، اعم از کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، پاکستان و عراق.

شهبندی تصریح کرد: ایجاد همبستگی و همدلی میان مسلمان از اهداف مهم این برنامه است که اگر وحدت نباشد، در بین مسلمین تفرقه و جدایی ایجاد خواهد شد.

این تهیه‌کننده رادیو جوان اضافه کرد: آداب و سنت‌های مردم در اعیاد، فرهنگ و تمدن ملل مختلف را نشان می‌دهد، این اعیاد مانند جشن عید نوروز که در ایران باستان مرسوم بوده در کشور آفریقای شرقی یا کشورهایی از قبیل افغانستان، پاکستان و… نیز رواج دارد و پرداختن به همین اشتراکات فرهنگی برای مخاطب جذاب است.

وی با اشاره به برخی از این کشورها یادآور شد: کشور پاکستان، کشوری همسایه و مسلمان محسوب می‌شود. بین کشور ایران و پاکستان از جهات فرهنگی، زبان و آداب و سنت مشترکات فراوانی وجود دارد که یکی از آنها جشن نوروز است. با نزدیک شدن به فصل بهار هر دو کشور نوروز را جشن می‌گیرند همچنین دین و مذهب این کشور همانند کشور ایران، اسلام است.

این تهیه‌کننده رادیو جوان در پایان عنوان کرد: ما در این برنامه از کشور پاکستان از آقای سید زین نقوی دانشجوی دانشگاہ کراچی، کارشناس روابط بین‌الملل و از کشور بنگلادش و همچنین از کشور هند با جهانگیر اقبال رئیس گروه دانشگاه فارسی کشمیر هند به گفتگو پرداختیم و میزبان کشورهای دیگر نیز خواهیم بود.

حمیدرضا قادری مجری برنامه پیش از این بهمن ماه ۱۴۰۱ در میز نقد برنامه «هفت» بهروز افخمی را همراهی می‌کرد.

برنامه رادیویی «مرز شیشه‌ای» به مدیریت گروه فضای مجازی و به تهیه‌کنندگی فاطمه شهبندی، با اجرای حمیدرضا قادری، به آیتم سازی زینب کلاته و به نویسندگی شیرین بغدادی از ساعت ۲۱:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۸۸ مگاهرتز از آنتن رادیو جوان پخش می‌شود.

کد خبر 5762792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha