۵ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۲۳

آغاز رویداد گردشگری ۲۰۲۳ اردبیل از فردا؛

سرعین در یک ماه گذشته میزبان یک میلیون گردشگر بوده است

سرعین در یک ماه گذشته میزبان یک میلیون گردشگر بوده است

اردبیل- رویداد گردشگری ۲۰۲۳ در حالی از فردا در اردبیل آغاز می‌شود که شهرستان سرعین در یک ماه گذشته میزبان بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی بوده است.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: سرزمین جوشان چشمه‌های بهشتی سرعین با داشتن ۱۳ دهنه چشمه آبگرم وعده‌گاه مسافران و گردشگران خسته‌ای است که در چشمه‌های بهشتی این شهر آبی به تن زده و با بهره‌گیری از آب و هوای مناسب روحیه‌ای مضاعف برای کار و تلاشی بیشتر پیدا می‌کنند.

بر اساس اعلام فرماندار شهرستان سرعین در تعطیلات نوروزی و عید سعید فطر امسال در مجموع بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار گردشگر داخلی و خارجی وارد شهر سرعین شدند تا از آب و هوای مطبوع، آب‌های گرم، اقامتگاه‌ها و مراکز تفریحی، توریستی سرعین بیشتر استفاده کنند.

باقر باقرزاده اظهار کرد: در کنار مواهب خدادادی، این شهرستان با داشتن آب‌های گرم شفابخش برای درمان دردهای مختلف، فضای مناسبی را در حوزه گردشگری سلامت‌محور فراهم کرده تا حاضران از این فضا بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: وجود پیست‌های اسکی متعدد در کنار آثار و ابنیه‌های تاریخی و بناهای قدیمی در سرعین و روستاهای اطراف، فرصتی استثنایی برای گردشگران و مسافران فراهم کرده تا در شهر پنج هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت سرعین امکان افزایش توان ارائه خدمات به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر به خوبی فراهم آید.

پهنه مغان با چمن‌زارها و تفرجگاه‌های بی‌نظیر آماده حضور گردشگران

اما در آستانه برگزاری رویداد گردشگری ۲۰۲۳ اردبیل، شهرستان پارس‌آباد در شمالی‌ترین نقطه ایران هم مرز با جمهوری آذربایجان به عنوان دشت سرسبز با مناطق بکر طبیعی و غیرطبیعی این روزها میزبان هزاران گردشگر داخلی و خارجی است که تعطیلات عید سعید فطر و تعطیلات اواخر هفته را در این شهرستان سپری می‌کنند.

با توجه به برگزاری جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر در مغان و تنوع جاذبه‌های طبیعی گردشگری در پهنه سرسبز مغان، با مناظر متنوع کشتزارهای گندم و کلزا جلوه‌ای متفاوت به این منطقه بخشیده تا میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد.

شهرستان پارس‌آباد به ویژه کشت و صنعت مغان در روزهای آینده میزبان سفرای کشورهای عضو اکو خواهد بود که با حضور در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری باغات کشت و صنعت مغان و پارس بازدید کرده و در جریان این ظرفیت‌های عظیم قرار خواهند گرفت.

کد خبر 5763368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha