۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۳۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی:

روز جهانی زمین پاک فرصتی برای جنبش محیط زیستی است

روز جهانی زمین پاک فرصتی برای جنبش محیط زیستی است

تبریز- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: روز جهانی زمین پاک را باید فرصتی برای یک جنبش محیط‌ زیستی تلقی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهنام اشتری در مراسم زنگ زمین پاک و افتتاح نمایشگاهی به همین عنوان در دبیرستان مهدیه پایگاه دوم شکاری تبریز، خواستار همگانی شدن بهره وری سبز و بازیافت برای دانش آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی و پویایی و ارتقای آگاهی دانش آموزان در زمینه پیشگیری از آسیب رسانی به محیط زیست شد.

وی اظهار کرد: اقشار مختلف جامعه مثل دانش آموزان، کشاورزان، زنان و کوهنوردان می‌توانند به خوبی دوستی با محیط زیست را به دیگران آموزش داده و در جهت پاکسازی زمین از آلودگی‌ها تلاش کنند چون از بین رفتن انرژی تنها قسمت کوچکی از پیامدها و مشکلات آلودگی‌های زیست محیطی و رها کردن زباله در طبیعت است.

اشتری ادامه داد: ما باید بدانیم که هر کسی با فعالیت‌هایی به ظاهر کوچک می‌تواند دوستی خود را با این سیاره آبی اثبات کرده و این احساس را در روز جهانی زمین پاک به اشتراک بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: روز جهانی زمین پاک یکی از رویدادهای مهم جهانی است که هر ساله در تمام کشورها برای ارتقای آگاهی‌های عمومی و آموزش در مورد مسائل زیست‌محیطی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین مراسم‌های مختلفی برگزار می‌شود.

وی نمایشگاه بازیافت و زمین پاک در دبیرستان مهدیه را مثبت ارزیابی کرد، گفت: مشخص است در این کار ارزشمند محیط زیستی و فرهنگی، دانش‌آموزان آموزش دیده اند به طوری که بسیاری از پسماندهای تولیدی در خانه را که قابل استفاده مجدد نیست به لوازم ارزشمندی تغییر داده اند و این گام بزرگی در کاهش تولید پسماند و ارتقای سلامت شهروندی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت زمین پاک برای نسل‌های آینده، گفت: موضوع بهره وری سبز باید با همکاری آموزش و پرورش در مدارس و بین دانش آموزان نهادینه شود.

کد خبر 5763630

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha