۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۴۷

مدیرکل استاندارد استان مرکزی خبر داد؛

صدور ۱۶۳۵ فقره تائیدیه استاندارد ایمنی آسانسور در استان مرکزی

صدور ۱۶۳۵ فقره تائیدیه استاندارد ایمنی آسانسور در استان مرکزی

اراک- مدیرکل استاندارد استان مرکزی از صدور هزار و ۶۳۵ فقره تاییدیه ایمنی آسانسور در سال گذشته خبر داد.

سید سعید میرنظامی در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن تبیین ضرورت استاندارد سازی آسانسورهای تمامی اماکن عمومی و خصوصی به منظور پیشگیری از خطرات جانی و احتمالی برای شهروندان افزود: با پیگیری کارشناسان اداره کل و با در نظر گرفتن ماده ۱۹ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، نامه‌ای از دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مبنی بر ورود کارشناسان استاندارد به تمامی اماکن به منظور بررسی وضعیت آسانسورهای این اماکن و در صورت لزوم، پلمب و استاندارد سازی آنها در فروردین ماه ۱۴۰۱ دریافت شد.

وی عنوان کرد: مطابق با تبصره ۱ ماده ۱۹ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کارشناسان استاندارد در انجام وظایف قانونی خود به عنوان ضابط دادگستری محسوب می‌شوند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی ادامه داد: با برگزاری جلساتی با شرکت‌های بازرسی آسانسور فعال در سطح استان، مقرر شد آسانسور تمامی اماکن عمومی و خصوصی مورد ارزیابی و بازرسی قرار گیرند.

میرنظامی بیان کرد: در خصوص اماکن فاقد استاندارد اولیه و ادواری، اخطاری مبنی بر استاندارد سازی به مالکین، بهره برداران، مدیران ساختمان‌ها با مهلت معین داده شد، و پس از پایان مهلت مقرر در صورت عدم اقدام لازم به منظور دریافت تاییدیه ایمنی، آسانسور توسط شرکت بازرسی پلمب شد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته ۱۰۰ آسانسور در اماکن عمومی و خصوصی پلمب شده که در این بین می‌توان به پلمب آسانسورهای مجتمع‌های تجاری پر تردد واقع در شهر اراک اشاره کرد.

کد خبر 5764902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha