۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۰۲

قائم مقام وزیر ارتباطات خبر داد؛

اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها در غرب مازندران

اجرای طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها در غرب مازندران

چالوس- قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اجرای طرحFTTX فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهرهای غرب مازندران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر محمدزاده لاجوردی عصر جمعه در بازدید از پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها FTTx شهرستان چالوس از اجرای طرح FTTx با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان به منظور دسترسی ۳۵ هزار خانوار شهرستان چالوس خبر داد.

وی اظهار کرد: طرح ایجاد شبکه فیبر نوری FTTx با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرستان چالوس در حال اجرا می‌باشد و با اجرای ۶۰ کیلومتر از پروژه فیبرنوری طراحی شده و اجرای ۷۰۰ پست دیواری و اتصال ۳۰ کابینت جهت توزیع فیبر در سطح این شهرستان در حال تکمیل است و امیدواریم پروژه مذکور همزمان با روز جهانی ارتباطات در ۲۷ اردیبهشت ماه به پوشش ۱۰۰ درصدی رسیده و بهره برداری شود.

محمدزاده لاجوردی تصریح کرد: در طراحی انجام شده در اجرای پروژه FTTx شهرستان چالوس ۶۰ کیلومتر فیبر نوری شهری و ۲۵ کیلومتر توسعه شبکه جهت بهره مندی روستاهای همجوار شهر در نظر گرفته شده است و با تکمیل این پروژه تمام خانوارهای شهری چالوس با جمعیتی بالغ بر ۳۵ هزار خانوار از پوشش اینترنت پرسرعت تحت شبکه فیبرنوری برخوردار می‌شوند و نحوه اتصال به شبکه فیبرنوری با توجه به درخواست‌های مشتری شروع شده و انجام می‌شود.

قائم مقام وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور در خاتمه خاطر نشان کرد: عملیات اجرایی ایجاد شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها طرح FTTx در سایر شهرهای غرب استان نیز در حال انجام است و توسعه شبکه فیبر هم اکنون در شهرهای نشتارود، عباس آباد، سلمانشهر، خرم آباد توسط شرکت آسیاتک درحال احداث است.

کد خبر 5778178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha