۱۶ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۰۳

رشیدی در گفت‌وگو با مهر:

نسل جوانی به والیبال بانوان اضافه شد/سه بازی تدارکاتی جوابگو نیست

نسل جوانی به والیبال بانوان اضافه شد/سه بازی تدارکاتی جوابگو نیست

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان گفت: میانگین سنی تیم ملی ۲۳ سال است و نسل جوانی به بدنه والیبال بانوان اضافه شد.

نیلوفر رشیدی سرمربی تیم ملی والیبال بانوان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره شرایط تیم و حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو پس از نیم قرن گفت: مسئولان فدراسیون بسیار پیگیر بودند که تیم ملی والیبال بانوان پس از ۵۰ سال در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت کند، خوشبختانه با تلاش داورزنی و محمدیان نایب‌رئیس بانوان این اتفاق افتاد. حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو فرصتی ناب و جدید برای بانوان ایران است.


برای حضور در هانگژو تنها ۱۰ روز فرصت داریم

وی افزود: قبل از حضور در هانگژو، مسابقات انتخابی لیگ جهانی و قهرمانی آسیا را پیش‌رو داریم. مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی هانگژو در فاصله کمی از یکدیگر برگزار می‌شوند، به طوری که بعد از مسابقات قهرمانی آسیا حدوداً ۸ تا ۱۰ روز برای آمادگی جهت حضور در رقابت‌های بازی‌های آسیایی هانگژو فرصت داریم، بنابراین برنامه‌ریزی ما به گونه‌ای خواهد بود که بازیکنان برای هر دو مسابقه آمادگی کامل داشته باشند.

با تیم دوم تایلند مسابقه خواهیم داد

سرمربی تیم ملی والیبال بانوان در پاسخ به این سوال که آیا بازی تدارکاتی در پیش دارند یا خیر، خاطرنشان کرد: مسئولان فدراسیون قبل از مسابقات انتخابی لیگ ملت‌ها به میزبانی اندوزی، سه بازی تدارکاتی در تایلند در روزهای ۲۰ تا ۲۵ خردادماه در نظر گرفته‌اند که با تیم دوم این کشور مسابقه می‌دهیم.

سه بازی تدارکاتی جوابگوی ما نیست

رشیدی در پاسخ به این سوال که آیا این تعداد بازی تدارکاتی برای آمادگی تیم کافی است، عنوان کرد: قطعاً خیر. تیم ملی والیبال بانوان مسابقات حساسی پیش‌رو دارد و تنها سه بازی تدارکاتی برای آمادگی تیم کافی نیست، به خصوص اینکه ترکیب تیم ملی امسال کاملاً تغییر کرده، از بازیکنان سال گذشته تنها سه نفر در ترکیب تیم هستند و مابقی نفرات بازیکنان جوان هستند. میانگین سنی تیم ۲۳ سال است و نسل جدیدی اضافه شده‌اند.

قدرت‌های برتر والیبال بانوان در آسیا حضور دارند

رشیدی همچنین با اشاره به اولین حضور تیم ملی والیبال بانوان در بازی‌های هانگژو پس از نیم قرن گفت: قدرت‌های برتر دنیا در آسیا حضور دارند، مسابقات بازی‌های آسیایی هانگژو هم به نوعی المپیک آسیایی محسوب می‌شود بنابراین سطح رقابت بسیار بالا خواهد بود، هنوز قرعه‌کشی این رقابت‌ها انجام نشده اما فکر می‌کنم ۴ گروه چهار تیمی حضور خواهند داشت که از هر گروه دو تیم به دور بعدی صعود می‌کنند. مجموع تیم‌های حاضر در این مسابقات ۱۶ تیم است، بنابراین باید تلاش کنیم رنکینگ تیم را ارتقا دهیم.

سبک بازی ما شبیه به تیم‌های اروپایی است

وی اظهار داشت: به بازیکنانم امیدوار هستم، اما باید مرحله به مرحله پیش برویم. بازی با تیم‌های آسیایی برای ما اهمیت زیادی دارد، سبک بازی ما شبیه به تیم‌های اروپایی است ولی تیم‌های آسیایی بازی سرعتی دارند، به همین خاطر باید با تیم‌های آسیایی بازی تدارکاتی داشته باشیم تا بتوانیم در مسابقات رسمی نتیجه بگیریم.

کد خبر 5800150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha