۳۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۰۴

نخستین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در گیلان به کار خود پایان داد

نخستین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در گیلان به کار خود پایان داد

رشت- نخستین جشنواره استانی تئاتر کودک و نوجوان گیلان با اجرای ۱۲ نمایش در شهرهای این استان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ثقتی امروز چهارشنبه در حاشیه آئین اختتامیه این جشنواره در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۲ گروه نمایشی کودک و نوجوان برای نخستین بار به مدت یک هفته در شهرهای مختلف به اجرای نمایش پرداختند.

ثقتی با بیان اینکه باور داریم تئاتر کودک زبان قابل فهم و مشترک بین متولیان فرهنگی و جمعیت کودک و نوجوان جامعه است، افزود: جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در تقویم جشنواره‌های اداره کل ثبت و در سال‌های آینده تکرار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما هر رسالت و پیامی که در نظر داریم می‌توانیم بر بستر ادبیات و تئاتر کودک و نوجوان منتقل کنیم، ادامه داد: سهم رویدادهای هنری که مخاطبان کودک و نوجوان دارد باید بیشتر شود.

ارائه ۲۵ نمایش به دبیرخانه جشنواره تئاتر کودک

«محمد تجدد» دبیر نخستین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان گیلان نیز در ادامه گفت: طی فراخوانی در این جشنواره از گروه‌های نمایشی که در حوزه کودک و نوجوان کار می‌کنند دعوت شد تا محکی برای ارزیابی توانمندی و ظرفیت گروه‌های تئاتر کودک و نوجوان باشد.

وی افزود: در مجموع ۲۵ اثر نمایشی در این جشنواره ارائه شد که پس از بازخوانی و بازبینی این نمایش‌ها ۱۲ اثر به جشنواره راه یافت.

وی گفت: این آثار در شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود، رودسر، رشت، رودبار، تولم شهر و صومعه سرا اجرا شد.

دبیر این جشنواره با بیان اینکه هنرمندان بخش کودک سهم بسزایی در ترویج فرهنگ، آداب و سنن ایرانی دارند، تصریح کرد: مضامین آثار ارائه شده این جشنواره در حوزه فرهنگ شهروندی، پسماند، فرهنگ آپارتمان نشینی، آسیب‌های فضای مجازی و پیام‌های آموزنده دیگر برای مخاطبان بود.

کد خبر 5816549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha