۴ تیر ۱۴۰۲، ۸:۰۵

در گفتگو با مهر:

مشاوران املاک در خراسان شمالی مورد بازرسی قرار خواهند گرفت

مشاوران املاک در خراسان شمالی مورد بازرسی قرار خواهند گرفت

بجنورد- مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی از بازرسی مشاوران املاک در استان در راستای ساماندهی مشاوران املاک و بازار رهن و اجاره خبر داد.

قاسم قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با عنایت به اجرای مصوبه دوم هفتمین جلسه شورای عالی مسکن کشور در خصوص ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها و با هدف تنظیم و کنترل قیمت مسکن و اجاره بها، کارگروه ساماندهی مشاوران املاک و بازار رهن و اجاره در خراسان شمالی با اعضای مرتبط با موضوع شکل گرفته است و هدف این کارگروه بررسی مشاوران املاک در سطح استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه جابجایی و اسباب کشی شهروندان بیشتر در فصل تابستان انجام می‌شود، عنوان کرد: این کارگروه متشکل از ادارات استانداری، فرمانداری شهرستان‌ها، اداره کل تعزیرات حکومتی، اداره کل امور مالیاتی، اداره کل صمت، فرماندهی نیروی انتظامی، اتاق اصناف، اتحادیه مشاورین املاک و دستگاه‌های نظارتی در استان کار خود را آغاز کرده است و به زودی مشاورین املاک متخلف مورد بررسی قرار خواهند گرفت و با تشخیص این کارگروه پلمپ و پرونده قضائی تشکیل خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در همین راستا بنگاه‌های املاکی که کار خود را به درستی انجام داده‌اند نیز شناسایی و مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

قاسمی گفت: با توجه به استعلامات اخذ شده از اتحادیه مشاورین املاک، تاکنون ۵۹ بنگاه فاقد پروانه در مرکز استان وجود دارد که ۴۴ بنگاه در حال اخذ پروانه هستند و مابقی هنوز هیچ اقدامی در خصوص اخذ پروانه انجام نداده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: اهم تخلفاتی که این کارگروه در گشت‌های نظارتی مورد بررسی قرار خواهند داد می‌توان به عدم جواز کسب، گران فروشی و دریافت حق الزحمه بیش از میزان ابلاغی، ثبت قرارداد در مبایعه نامه غیرمجاز و عدم دریافت کد رهگیری، عدم رعایت سقف افزایش اجاره اعلامی و اخلال در بازار املاک و زمین اشاره کرد.

کد خبر 5819068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha