۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶

رئیس اداره منابع طبیعی خلخال تاکید کرد؛

حریق در کمین مراتع و جنگل‌های خلخال

حریق در کمین مراتع و جنگل‌های خلخال

خلخال-رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلخال گفت: پیشگیری از بروز آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های خلخال با توجه به در پیش بودن گرما و خشکی هوا لازم و ضروری است.

احمد عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع دو آتش سوزی در مراتع خلخال طی دو روز گذشته اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن گرما و خشکی هوا و وجود پوشش علفی و خشک در عرصه‌های منابع طبیعی، رعایت موارد ایمنی در راستای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع از سوی همگان ضروری است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از حریق در عرصه‌های ملی و طبیعی به عنوان ساده‌ترین اقدام نیازمند مشارکت فعال همه مردم با هدف حفاظت از سرمایه‌های ملی است، گفت: در این راستا بهره برداران و جوامع محلی، گردشگران و عموم مردم از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع خودداری کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلخال بیان کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده غالب حریق‌های روی داده در جنگل‌ها و مراتع در خارج از ساعات کاری اداری و روزهای پایانی هفته و ایام تعطیلات اتفاق می‌افتد.

عزیزی ادامه داد: دامداران، کشاورزان، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی برای تفریح و یا کار حضور دارند از روشن کردن آتش در طبیعت بخصوص مناطق حساس جنگلی و مرتعی جدا خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای پخت و پز از لوازم مرتبط و اجاق گاز استفاده کنند؛ در صورتی که مجبور به روشن کردن آتش هستند با رعایت فاصله از درختان اطراف محل، گیاهان علوفه‌ای خشک شده را از محل مورد نظر آتش دور کرده و در پایان با اطمینان از خاموش شدن آتش، محل را ترک کنند.

کد خبر 5828203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha