۱۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۲۴

با حضور نویسندگان نوجوان؛

بزرگداشت «روز قلم» در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان اردبیل

بزرگداشت «روز قلم» در کانون پرورش فکری کودک و نوجوان اردبیل

اردبیل-معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: بزرگداشت «روز قلم» در کانون پرورش فکری اردبیل با حضور اعضای انجمن نویسندگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش علومی ظهر چهارشنبه در جمع اعضای انجمن نویسندگان نوجوان با گرامیداشت «روز قلم» اظهار کرد: ادبیات هر کشوری میراث‌دار فرهنگ و انتقال‌دهنده‌ی اندیشه از نسلی به نسل دیگر است.

وی با بیان اینکه ادبیات یکی از هنرهای هفت‌گانه جهان به شما می‌آید، افزود: هر هنری پیشینه‌ای دارد و پیشینه فرهنگ و ادبیات امروز ما ادبیات کهن است و آنچه که باید به آن توجه کنیم مطالعه این متون در کنار ادبیات معاصر است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با اشاره به برگزاری انجمن‌ها و کارگاه‌های ادبی، گفت: هدف صرفاً پرورش شاعر و داستان‌نویس نبوده بلکه در تلاشیم تا اعضا در کنار کسب مهارت نوشتن، انسان‌هایی خلاق و خوش‌سیرت بوده و بتوانند باحال خوب زندگی موفقی داشته باشند.

علومی به تعریف کودکی و نیازهای آن اشاره کرده و ادامه داد: درگذشته کودکان مینیاتوری از بزرگسالی بودند و فرصتی برای دیده‌شدن و بیان افکارشان نداشتند، آثار مکتوبی که ویژه این گروه باشد وجود نداشت و مواد خواندی‌شان از بین آثار تولید شده برای بزرگسالان تهیه می‌شد، اما امروزه دوران کودکی و نوجوانی تعاریف خود را دارد و جوامع پیشرفته با کسب آگاهی از این دوران برای رشد و پرورششان برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: کودکان و نوجوانی که اهل‌قلم هستند و از تجربیات زیستی خودشان در نوشتن بهره می‌گیرند به طور حتم در معرفی احوال، نیازها، خواسته‌ها و افکارشان برای شناخت دوران طلایی کودکی و نوجوانی نقش مهمی خواهند داشت.

کد خبر 5828537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha