۳۰ تیر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۳

امام جمعه بیله‌سوار:

عاشورا و تاسوعا در مکتب انسان‌ساز تشیع جایگاه تربیتی دارد

عاشورا و تاسوعا در مکتب انسان‌ساز تشیع جایگاه تربیتی دارد

بیله‌سوار-امام جمعه شهرستان بیله‌سوار گفت: عاشورا و تاسوعای حسینی در مکتب انسان‌ساز تشیع جایگاه تربیتی و اعتقادی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی، سیاسی و دشمن شکن شهرستان بیله‌سوار با اشاره به جایگاه تربیتی و اعتقادی عاشورا و تاسوعای حسینی در مکتب انسان ساز تشیع اظهار کرد: از مردم و هیئت مذهبی شهرستان تقاضا داریم در این ایام به صورت پرشور و باعظمت در مراسم‌های مذهبی شرکت کرده و دین خود را به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان ادا کنند و از مواهب و برکات این ایام بهره کافی ببرند.

وی همچنین ضمن محکومیت شدید کشور سوئد به خاطر زمینه سازی برای اهانت به کتاب مقدس قرآن کریم و رهبر عظیم الشان مسلمین جهان، افزود: این تحرکات در راستای اسلام هراسی و شیعه هراسی و انعکاس تصویری وارونه از اسلام و تشیع در رسانه‌های دنیا بوده که از کشورهای اسلامی می‌خواهیم نسبت به تحریم سفارت خانه‌های کشور سوئد اقدام کنند.

امام جمعه شهرستان بیله‌سوار در ادامه ضمن گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از زحمات و تلاش‌های مسئول و اعضای ستاد نماز جمعه و به ویژه اصحاب جمعه تقدیر و تشکر کرد و افزود: نماز جمعه یکی از بزرگترین مواهب و نعمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که به عنوان قلب تپنده شهر و قرارگاه فرهنگی و اجتماعی هر منطقه محسوب می‌شود.

حجت الاسلام عزیزی تصریح کرد: کارکردهای نماز جمعه در آیات و روایات مختلفی آمده است و به حضور در آن تاکید شده و با استفاده از ظرفیت نمازجمعه بسیاری از مشکلات مردم به راحتی قابل حل و فصل است.

وی در پایان از تمامی مسئولان شهرستان خواست در راستای توسعه عمران و آبادی شهر، اختلافات شخصی را کنار بگذارند و همه کمک یار شورا و شهردار باشند تا شاهد تغییر و تحول در مبلمان شهری و توسعه عمرانی شهر بیله سوار باشیم.

کد خبر 5842431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha