۱۵ شهریور ۱۴۰۲، ۱۲:۱۵

عاشقانی که برای ابراز دلدادگی آمدند؛

دلی که جا ماند / روایت دلدادگان استان فارس در اربعین حسینی

دلی که جا ماند / روایت دلدادگان استان فارس در اربعین حسینی

شیراز - مراسم پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی در اقصی‌نقاط استان فارس با حضور جمع کثیری از دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، علیرضا پرنیان: دلدادگی و دل‌سپردن به ائمه اطهار (ع) ویژگی منحصربه‌فرد مردم استان فارس است، مردمی که از هر فرصتی برای ابراز ارادت به خاندان عصمت و طهارت (ع) استفاده می‌کنند.

مجاورت با حرم احمد ابن موسی (ع) در کنار دلدادگی به ائمه اطهار (ع) موجب شده تا محرم و صفر بهترین فرصت برای ابراز ارادتمندی به خاندان عصمت و طهارت (ع) باشد و اربعین حسینی نیز یکی از مهم‌ترین جلوه‌های بیان این دلدادگی برای مردم فارس است.

هم‌زمان با سراسر کشور مراسم دلدادگان اربعین حسینی در استان فارس نیز از حدود ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح روز چهارشنبه آغاز شد.

در شهر شیراز مراسم پیاده‌روی از میدان امام حسین (ع) آغاز و تا حرم مطهر احمد ابن موسی شاه‌چراغ (ع) ادامه پیدا کرد.

حضور پر شور مردم شیراز یکی از جلوه‌های این راهپیمایی است، مردمی که شاید نتوانسته بودند خود را به خیل عظیم شیعیان در پیاده‌روی اربعین حسینی برسانند؛ اما خود را برای ابراز ارادت و عرض تسلیت به احمد ابن موسی (ع) به آستان مقدس شاه‌چراغ (ع) رساندند.

زمانی که صحبت از عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت (ع) مطرح است فرقی میان آحاد مختلف جامعه نیست؛ مرد و زن، خرد و کلان، کوچک و بزرگ تنها برای یک هدف آماده و آن هم بیان دلدادگی به خاندان ائمه اطهار (ع) و اقامه عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) است.

حتی گرما هوا هم توانایی مقابله با این عزم مردمی را ندارد همان گونه که اداره کل هواشناسی استان فارس اعلام کرده بیشینه دما در کلان‌شهر شیراز نزدیک به ۳۷ درجه سانتی‌گراد است؛ اما گرمای هوا در مقابل عشق به امام حسین (ع) هیچ نیست؛ زیرا عشق سوزان است.

دل‌هایی که نزد امام حسین (ع) جا ماند

بعد از گذشت از خیابان کریم‌خان زند شیراز و در حالی که مردم عزادار شیراز کم‌کم به سمت حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) در حال حرکت بودند افراد با لباس‌هایی یکسان در میان خیل عظیم مردم دیده می‌شدند.

حافظ کریمی یکی از این افراد بود که در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: نزدیک به ۱۰ نفر در قالب یک گروه به‌عنوان زائر اربعین حسینی به کشور عراق سفر کردیم و پس از زیارت مرقد مطهر امام حسین (ع) به شیراز بازگشته و به‌محض ورود به شیراز در پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی حاضر شدیم.

وی اضافه کرد: تمام اعضای گروه حاضر نبودند پس از ورود به شیراز به منازل خود رفته و بعد از استراحت به این مراسم بیایند؛ زیرا همگی بر این باور هستیم که دل تمام زائران اربعین حسینی نزد مرقد امام حسین (ع) جامانده و اکنون فرصتی مناسب برای ابراز دلدادگی است.

دلی که جا ماند / روایت دلدادگان استان فارس در اربعین حسینی

هر خانه یک موکب، هر خانواده یک هیأت

یکی از جلوه‌های حضور آحاد مختلف مردم در پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی در شیراز حضور خانواده‌ها در این مراسم است.

تمامی افرادی که در پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی حضور داشتند همراه با خانواده‌های خود در این مراسم حاضر شده و در تلاش برای انتقال فرهنگ ایثار، شهادت و عاشورا به نسل‌های جدید جامعه هستند.

علاوه بر حضور خانواده‌های شیرازی در پیاده‌روی دلدادگان اربعین حسینی، افرادی که خانه‌های آنان در مسیر این مراسم قرار داشت نیز در ابتکاری نوآورانه نسبت به برپایی موکب در درب‌خانه‌های خود اقدام کرده و با توزیع آب و شربت به جاماندگان اربعین حسینی خدمات مختلف ارائه کردند.

دلی که جا ماند / روایت دلدادگان استان فارس در اربعین حسینی

عزاداری در حرم سوم اهل‌بیت (ع) برای امام حسین (ع)

مردم سومین حرم اهل‌بیت (ع) در ایران اسلامی که چله نشین عزای سومین امام شیعیان جهان هستند با حضور در حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) اقدام به اقامه عزاداری حسینی کردند.

اقامه عزاداری حسینی، سخنرانی مذهبی، اقامه نماز ظهر و قرائت زیارت اربعین از جمله برنامه‌های حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) در گرامی داشت اربعین حسینی است.

گفتنی است مراسم گرامیداشت شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) نیز هم‌زمان با اقامه عزاداری اربعین حسینی در حرم مطهر احمد ابن موسی (ع) برگزار شد.

کد خبر 5880276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha