۳۰ شهریور ۱۴۰۲، ۱۶:۴۵

استاد هنر و گرافیک:

برای رسیدن به یک ایده گرافیکی می‌توان از روایت‌ها نیز استفاده کرد

برای رسیدن به یک ایده گرافیکی می‌توان از روایت‌ها نیز استفاده کرد

شهرکرد_ استاد هنر و گرافیک گفت: برای رسیدن به یک ایده گرافیکی می‌توان از ادبیات، روایت‌ها و ضرب المثل ها نیز بسیار کمک گرفت.

کریم منزوی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: برای اجرای یک طرح از دانش سنتی محیط زیست توجه به عناصر موضوعی طرح بسیار مهم است و باید برای اجرای طرح گرافیکی و یا گرفتن عکس اطلاعات کافی متنی و تصویری از موضوع داشته باشیم.

وی تصریح کرد: یک هنرمند گرافیک باید موضع خود را نسبت به موضوعی که می‌خواهد ارائه دهد مشخص کند و باید نکات مثبت و منفی را مد نظر قرار دهد.

منزوی ادامه داد: برای رسیدن به یک ایده گرافیکی می‌توان از ادبیات، روایت‌ها و ضرب المثل ها نیز بسیار کمک گرفت و یک طراح باید توجه ویژه به ایده گرافیکی داشته باشد و بتواند بر تخیل و لذت تصویری مخاطب تأثیر بگذارد.

وی اظهار داشت: بسیاری از عناصر در دانش سنتی محیط زیست چون انسان، درخت، خاک، کوه و غیره یک عنصر گرافیکی است که باید گرافیست با چیدمان و ایده‌ای که در ذهن خود دارد طرح خود را با این عناصر اجرا کند.

منزوی امید در اجرا و طرح‌های گرافیکی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: در این جشنواره باید طراح کمک کننده به محیط زیست باشد و با طرح خود پیام محیط زیستی خود را ارائه دهد و تأثیر مثبت بر مخاطب بگذارد.

به گفته وی روش‌ها، ارزش‌ها، ابزارها و دیگر موضوعات محیط زیست در دانش سنتی بسیار مهم است و می‌توان از آنها در دنیایی امروز استفاده کرد.

کد خبر 5891289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha