۶ مهر ۱۴۰۲، ۹:۱۷

با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی؛

ششمین اجلاسیه کمیسیون‌های معماری و شهرسازی در اردبیل آغاز شد

ششمین اجلاسیه کمیسیون‌های معماری و شهرسازی در اردبیل آغاز شد

اردبیل- با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، ششمین اجلاسیه رؤسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی در اردبیل کلید خورد.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل در حاشیه آغاز اجلاسیه کمیسیون‌های معماری و شهرسازی در گفت‌و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اردبیل تجربه موفق پنج استان کشور در برگزاری اجلاسیه رؤسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی را بررسی کرده و امیدواریم بعد از پایان این گردهمایی فنی و تخصصی شاهد مصوبات چشمگیر برای توسعه پایدار شهرهای کشور طبق دستورالعمل سازمان ملل متحد باشیم.

میرمحمد سید هاشمی با اشاره به اینکه امروز شاهد برگزاری ششمین اجلاسیه رؤسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی و دومین مجمع معاونت‌های معماری و شهرسازی شهرداری‌های کشور هستیم، تصریح کرد: اهمیت دیگر این اجلاسیه بزرگ حضور معاونین وزارت راه و شهرسازی در اردبیل و بازدید از بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی است‌.

وی گفت: در راستای دستور کار سازمان ملل متحد توسعه پایدار جهانی شهرها و جوامع پایدار به عنوان رسالت اصلی و مهم به تمام کشورها ابلاغ شده و توسعه پایدار جوامع با کلیت شهرهای فراگیر، ایمن، انعطاف‌پذیر و پایدار طبق محور ۱۱ این دستورالعمل راهنمای عمل شوراها و شهرداری‌ها در توسعه شهرها قرار گرفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل با بیان اینکه امروز تمام استان‌های کشور در راستای توسعه پایدار جهانی حرکت می‌کنند، افزود: این اجلاسیه مرکز اصلی طرح چالش‌های پیش روی معماری و شهرسازی است که به نوعی در تمامی استان‌ها یکسان است و رؤسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی سعی در یافتن راه حلی مشترک برای این چالش‌های عمده هستند.

سید هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز در ششمین اجلاسیه معاونت‌های معماری و شهرسازی شهرداری‌ها به عنوان نهادهای عمومی اجراکننده طرح‌های مصوب از یک سو و شوراهای شهر و روستا به عنوان نمایندگان مردم در پیگیری این مصوبات در کنار هم قرار می‌گیرند تا با طرح این چالش‌ها در کنار توسعه پایدار کشور، بندهای مهم دستورالعمل سازمان ملل متحد در توسعه یکسان و پایدار جوامع را بررسی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین اجلاسیه رؤسای کمیسیون‌های معماری و شهرسازی کلانشهرهای ایران و دومین مجمع معاونت‌های معماری و شهرسازی شهرداری‌های کشور به مدت ۲ روز و به میزبانی اردبیل برگزار می‌شود.

کد خبر 5897384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha