۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷

به دستور تاکید وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی:

انجمن دف در استان کردستان راه‌اندازی شد

انجمن دف در استان کردستان راه‌اندازی شد

سنندج_ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با عنایت به فعالیت مستمر هنرمندان عرصه موسیقی عرفانی و دف نوازی، انجمن دف در استان کردستان با دستور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر دریایی ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کردستان خاستگاه دف و مولودی خوانی‌های باشکوه در وصف و نعت پیامبر اعظم (ص) واهل بیت آن حضرت است، همین خصیصه موجبات راه‌اندازی انجمن دف در استان کردستان با تاکید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را فراهم کرد.

وی افزود: در فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان خلاء انجمنی فعال در عرصه موسیقی عرفانی به ویژه دف بسیار خالی بود، همین امر موجب شد از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امتیاز راه‌اندازی انجمن دف را به استان کردستان اعطا شود.

از مصادیق شهر خلاق موسیقی سنندج پرداختن به عرصه موسیقی عرفانی است

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: یکی از مصادیق شهر خلاق موسیقی سنندج پرداختن به عرصه موسیقی عرفانی بوده است در شهر سنندج هنرمندان عرصه دف نوازی و مداحی در طول سال دارای فعالیت‌های بسیار چشمگیری هستند بر این اساس راه‌اندازی انجمنی که این عرصه را ساماندهی نماید بسیار ضروری بود.

دریایی با اشاره به برنامه‌های هنری هفته وحدت و میلاد باسعادت حضرت محمد (ص) تصریح کرد: هنرمندان عرصه دف و دف نوازی و مداحی در ماه مولود (ربیع) بیغمبر عظیم‌الشأن (ص) در مناسبات و مراسم حضوری فعال داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی به فرآیند راه‌اندازی انجمن ملی دف اشاره و عنوان کرد: ما در سطح استان برای همه هنرها و فعالیت فرهنگی انجمن‌های فعالی داریم که به عنوان بازوان فرهنگی و هنری در برگزاری جشنواره‌ها و مراسم و همایش‌ها به اداره کل ارشاد کمک می‌کنند، در عرصه دف و دف نوازی و مداحی جای انجمنی فعال خالی بود.

وی با تشکر و قدردانی از پیگیری‌های شخص وزیر گرانقدر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای راه‌اندازی انجمن دف در استان کردستان گفت: بدون شک انجمن دف در برگزاری جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای دف و گردهمایی‌های این عرصه و شرکت گروه‌های دف نوازی در جشنواره‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بسیار مفید و تأثیرگذار است.

کد خبر 5926564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha