۲۰ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۴۹

مهر بررسی کرد؛

لغو پروازهای فرودگاه شهدای گناباد

لغو پروازهای فرودگاه شهدای گناباد

گناباد- پروازهای تهران به گناباد و بالعکس فرودگاه شهدای شهرستان گناباد لغو شد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: سه شنبه ۱۱ مهرماه امسال بود که با انتقال اولین گروه مسافران از تهران به گناباد توسط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ با ظرفیت ۱۵۰ نفر آرزوی ۳۰ ساله مردم این منطقه محقق و موجی از شادی در بین اقشار مختلف مردم به راه افتاد.

مردم، مسئولان و گروه‌های مختلف در این مدت تلاش کردند تا برای تداوم این مسیر پروازی، پروازهای فرودگاه شهدای گناباد با تعداد مسافر مناسب انجام شود؛ تلاشی که تا حدودی موفق بود و در این مدت پروازهای گناباد به تهران و بالعکس به طور متوسط با ۱۰۹ مسافر انجام شد.

حضور مسافرانی از شهرستان‌های جنوبی استان خراسان رضوی و شمال استان خراسان جنوبی در پروازهای فرودگاه شهدای گناباد نشان از موقعیت جغرافیایی خوب این فرودگاه و بهره‌مندی مردم منطقه از آن داشت.

پروازهای ثابت و هفتگی این فرودگاه تا هفته قبل امیدواری مردم منطقه به استفاده از این زیرساخت مهم ارتباطی را بیشتر و بیشتر کرد تا اینکه ارسال پیامک از شرکت هواپیمایی به افراد رزرو کننده بلیط پرواز روز یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه مبنی بر کنسل شدن پرواز تهران به مقصد گناباد، نگرانی‌های زیادی را در بین مردم ایجاد کرد.

امکانات فرودگاه شهدای گناباد برای پرواز مناسب است

مدیر روابط عمومی فرودگاه‌های خراسان رضوی با بیان اینکه از لحاظ ما امکانات فرودگاه شهدای گناباد برای پرواز مناسب است، اظهار کرد: تمامی تجهیزات و اقداماتی که وظیفه شرکت فرودگاه‌ها بوده برای فرودگاه شهدای گناباد تأمین شده است.

حسن جعفری استقبال از پرواز فرودگاه گناباد را فراتر از انتظارات شرکت فرودگاه‌ها بیان کرد و گفت: از آغاز پروازهای این فرودگاه به طور متوسط در هر پرواز ۱۰۹ مسافر حضور داشتند که تعداد مناسبی است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون تأمین بخشی از تجهیزات هندلینگ وظیفه شرکت‌هایی است که در خط‌های پروازی کار می‌کنند، افزود: تأمین دستگاه جت استارت با شرکت خدمات دهنده پروازی است و این شرکت باید دستگاه تأمین کند.

مدیر روابط‌عمومی فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی تصریح کرد: شرکت هواپیمایی مربوطه در پروازهای قبلی از مدل هواپیمایی استفاده کرده که سیستم فرودگاه گناباد جوابگو بود ولی در آخرین پرواز که یکشنبه هفته گذشته ۱۴ آبان‌ماه انجام شد با تغییر هواپیما با مشکل روبرو شده است.

تلاش مسئولان برای برقراری مجدد پروازهای فرودگاه گناباد

فرماندار گناباد هم در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تأمین تجهیزات هندلینگ بر عهده شرکت پروازی است، گفت: با توجه به اینکه در هر هفته فقط یک پرواز از فرودگاه شهدای گناباد انجام می‌شود، شرکت خدمات دهنده پروازی استقبال زیادی برای تأمین جت استارت انجام نمی‌دهد.

رضا نصیری افزود: علاوه بر جت استارت، ۱۰ مورد دیگر از جمله هواساز، بالابر معلولین، انجام خدمات نظافتی داخل هواپیما که دستگاه برق مخصوص لازم دارد هم باید به ترتیب اولویت تأمین شود که در مجموع برای تکمیل و تجهیز آن ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه برای حل این مشکل، مذاکراتی با شرکت هواپیمایی مربوطه و مسئولین استانی داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر فقط پرواز یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه کنسل شده است و تلاش می‌کنیم تا با کمک مسئولان استان، مشکلات موجود برای برقراری مجدد پروازها رفع شود.

پروژه فرودگاه شهدای گناباد از حدود ۳۰ سال قبل آغاز و تا سال ۱۳۹۰ تحت مالکیت وزارت کشور بود که پس از واگذاری به شرکت فرودگاه‌ها در ۱۲ سال گذشته تحت عملیات احداث سطوح پروازی، ترمینال و سایر اماکن فرودگاهی قرار گرفت و با هزینه‌ای بالغ بر شش هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال توسط شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران احداث و راه‌اندازی شد.

افتتاح و بهره‌برداری فرودگاه شهدای گناباد که پس از طی شدن مسیر پرفراز و نشیب توانست با ایجاد یک زیرساخت مهم ارتباطی موجب خوشحالی قشرهای مختلف مردم شود، اکنون برای تداوم این شادی و استمرار پروازهایش نیازمند همدلی و همت همه مسئولان شهرستانی، استانی و کشوری است.

کد خبر 5935653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
      11 35
      گناباد هم شهریه که فرودگاه داشته باشه. اول خودش شهر بشه
      • حسن IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
        15 5
        خواهشا مسئولان پیگیر باشن چرا باید همه امکانات واسه پایتخت نشینان باشه
      • محمد IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
        12 0
        اول برو پیشنه گناباد بخون بعد حرف بزن قنات ۳۰۰۰ساله گناباد
      • علیرضا بیکی IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
        2 0
        درود دوست من شما که کنایه به شهرستان گناباد میزنید لطفا اطلاعات خودتون رو بروز بفرمایید گناباد قبل انقلاب فرودگاه فعال داشته درسال ۱۳۴۷ این یک نکته ونکته دیگر گناباد جزء چند شهر بزرگ استان خراسان بوده که شهرهای ازقبیل طبس کاشمر ...زیر نظر گناباد بوده اند در۱۰۰سال قبل. قابل توجه دوستان
    • علی IR ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      7 1
      افتتاح های زوری همین میشه...خدایا آخه مگه میشه هواپیما نداشته باشیم بعد بیایم فرودگاه افتتاح کنیم
    • AE ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      3 4
      دم شماگرم اقای نصیری تاهستین گناباد پشتش گرمه
    • برات کوچک زاده US ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
      4 5
      این فرودگاه قرار بود در مسیر کاشمر به تربت حیدریه که سالهاست تابلوی احداث آن به چشم میخورد نمیدونم همین جا باشه یا نه که بین سه شهر استان خراسان قرار دارد
      • رضا IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
        4 3
        توکه نمیدونی حرف نزن کسی نمیگه تو لالی
      • مهدی IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
        3 1
        غصه نخور اونجا هم یه سرکاری درست میکنن
    • علیرضا بیکی IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      0 0
      درود بیکران به همه کسانی که قلبشان در راه آبادی وطن و رفاه ملتشان می‌تپد.با هزینه های زیادی که هم از طرف دولت ومردم در راه اندازی فرودگاه منطقه ای گناباد در چند دهه گذشته صورت پذیرفته جا دارد مسئولین وقت تمام تلاش رو مثل قبل که داشته اند برای این موارد کسری که ذکر شده انجام بدهند.
    • رضا US ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      0 0
      من به شخصه انتظار دارم جناب فرماندار و نماینده محترم تلاش مضاعفی رابطه برقراری مجدد پروازهای گناباد داشته باشند تا زحمات کشیده شده مفتی مفتی به هدر نرود !!! نا امید کردن مردم یک منطقه وسیع گناهی نابخشودنی است.