۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۰۲

در جمع خبرنگاران تاکید شد؛

ضرورت توجه بیش از پیش به موسیقی ملی و اصیل ایران

ضرورت توجه بیش از پیش به موسیقی ملی و اصیل ایران

تبریز- هنرمند و استاد پیشکسوت موسیقی بر ضرورت توجه بیش از پیش به موسیقی ملی و اصیل ایران تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، کیوان ساکت ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز گفت: موسیقی ملی و اصیل ایران هویت ما است و باید گرفتن مجوز برای ارائه آن تسهیل شود.

وی با تاکید بر اینکه برای دو کنسرت اخیر نتوانستیم مجوز بگیریم، ادامه داد: متأسفانه برای اجرای کنسرت موسیقی پاپ و بدون بار معنایی به راحتی مجوز می‌دهند ولی به سختی مجوز برگزاری کنسرت سنتی را در تبریز گرفتیم.

ساکت با انتقاد از سامانه صدور مجوز کنسرت افزود: برای اجرای موسیقی پاپ به راحتی مجوز داده می‌شود ولی برای صدور مجوز موسیقی‌های ملی و اصیل با سختی‌های زیادی روبه رو هستیم. ما شش ماه فقط در سال می‌توانیم کار کنیم و این یکی از سختی‌های این کار است.

ضرورت توجه بیش از پیش به موسیقی ملی و اصیل ایران

اتابک عطری دیگر هنرمند موسیقی تبریز نیز گفت: این اجرای صحنه‌ای سه شنبه شب در آمفی تئاتر پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود و بلیت فروشی آن نیز به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه آهنگ‌های استاد ساکت برای اولین بار در تبریز اجرا می‌شود، گفت: در این اجرا آهنگ‌های ترکی و فارسی اجرا می‌شود. استاد ساکت جزو اساتید موسیقی که صاحب تفکر فلسفی در کارشان است، او موسیقی را به خاطر خود موسیقی اجرا نمی‌کند بلکه پیام‌هایی به مخاطب دارند.

وی در خصوص آهنگ‌های قدیمی آذری ارائه شده در این اجرای صحنه‌ای نیز گفت: حفظ اصل آثار و اینکه دخالتی در تنظیم آثار نداشته باشیم در این اجرا تاکید شده است. ماهیت تاریخی قطعات تغییر نکرده است.

کد خبر 5938245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha