۲۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۴۸

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان:

آماده همکاری مشترک با چینی‌ها در توسعه صنایع شیمی معدنی هستیم

آماده همکاری مشترک با چینی‌ها در توسعه صنایع شیمی معدنی هستیم

بندرعباس-معاون هماهنگی اموراقتصادی استانداری هرمزگان، با اشاره به مناسبات عمیق ایران و چین و نقش هرمزگان در این تعاملات، گفت: آماده همکاری مشترک با چینی‌ها در توسعه صنایع شیمی و معدنی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، عادل شهرزاد ظهر یکشنبه در نشست معاون هماهنگی امور اقتصادی و تبادلات منطقه‌ای استانداری هرمزگان با سرکنسول جمهوری خلق چین در رابطه با همکاری‌های مشترک جهت توسعه صنایع شیمی معدنی ایران برگزار شد، اظهارداشت: هرمزگان هاب نفتی و پتروشیمی کشور است و در دو سال گذشته نیز بحث اکتشافات معدنی نیز در استان فعال شده است.

وی افزود: برای توسعه تعاملات با کشورهای دوست و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های بین‌المللی بسترها برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی نیز در استان آماده‌تر شده است‌.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و تبادلات منطقه‌ای استانداری هرمزگان، تاکیدکرد: دولت به جد بحث توسعه صنایع شیمی معدنی را دنبال می‌کند و برای این مهم علاقه مند هستیم از توان علمی، تخصصی و مشاوره‌ای شرکت‌های چینی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذاران چینی در حوزه‌های سرمایه‌گذاری در استان به موانعی برخورد کرده‌اند لازم است کنسولگری آن‌ها جهت بررسی و مانع‌زدایی معرفی کند.

شو وی سرکنسول جمهوری خلق چین در بندرعباس نیز در این نشست اظهارداشت: توسعه صنایع معدنی زمینه خوبی برای توسعه همکاری‌های مشترک چین و جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: برای تعمیق روابط سرمایه‌گذاران دو کشور، لازم است چندین پروژه مشترک را در هرمزگان اجرایی کنیم تا سایر سرمایه‌گذاران مشاهده کنند که شرایط برلی فعالیت در هرمزگان مساعد است و برای فعالیت در استان رغبت پیدا کنند.

سرکنسول جمهوری خلق چین در بندرعباس با اشاره به رتبه یک امنیت سرمایه گذاری هرمزگان خاطرنشان‌کرد: دفاع از سرمایه‌گذار از جذب سرمایه‌گذار مهم‌تر است و چنانچه فعالان اقتصادی ببینند امنیت کافی برای فعالیت در استان دارند سرمایه‌گذاری‌های خود را توسعه خواهند داد.

در این نشست در رابطه با موضوعات کاری مشترک صحبت و تصمیماتی اتخاذ گردید.

کد خبر 5944014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha