۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۱

سهیل اسعد:

احکام شرعی با توجه به امکان پیاده سازی در تبلیغ بیان شود

احکام شرعی با توجه به امکان پیاده سازی در تبلیغ بیان شود

یک مبلغ آرزانتینی در صفحه شخصی خود نوشت: ارائه احکام شرعی بدون توجه به امکان پیاده سازی آنها از اموری است که همواره تازه مسلمانان را با مشکلات روبرو می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سهیل اسعد مبلغ آرژانتینی دین اسلام است. وی در صفحه شخصی خود با اشاره به اهمیت تبلیغ اسلام در کشورهای غیر مسلمان نوشت:

یکی از ایرادات موجود در تبلیغ اسلام در محیط‌های غیراسلامی عدم توجه به مدیریت تبلیغ است. ارائه احکام شرعی بدون توجه به امکان پیاده سازی آنها از اموری است که همواره تازه مسلمانان را با مشکلات بسیار (تا حد ارتداد) روبرو می‌کند.

در جلسه روز گذشته خاطره‌ای از دوران کودکی و نوجوانی خودم به عنوان کسی که در خانواده مسلمان مهاجر زندگی کرده ام برای دوستان تعریف کردم.

البته خانواده ما در دوران کودکی من خانواده متدینی نبود اما بعضی از موارد مثل نخوردن گوشت خوک و شراب و خوردن گوشت حلال از لحاظ فرهنگی برایمان مهم بود و فرقمان با مهاجرین اروپایی آرژانتینی در همین نکات خلاصه شده بود.

انتظاری که از مبلغین محترم وجود دارد این است که ابتدا امکان پیاده سازی احکام را در منطقه‌ای که به تبلیغ اسلام می‌پردازند بررسی کنند و سپس نکات را به تازه مسلمانان منتقل کنند. بخش دیگری از این جلسه هم به برشمردن بعضی مشکلات ایجاد شده برای تازه مسلمانان پرداختم.

کد خبر 5946813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha