۸ آذر ۱۴۰۲، ۹:۴۵

کتاب «نظریه گفتمان و سینما» رونمایی شد/ نقد فیلم‌های جشنواره فجر

کتاب «نظریه گفتمان و سینما» رونمایی شد/ نقد فیلم‌های جشنواره فجر

کتاب «نظریه گفتمان و سینما» به مناسبت هفته کتاب به همت دانشگاه آزاد شیراز با حضور روح‌الله سهرابی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی آیین رونمایی از کتاب «نظریه‌ گفتمان و سینما» با حضور روح‌الله سهرابی مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی، غلامرضا نجاتی رییس حراست سازمان سینمایی، امین جواهری نویسنده این کتاب و کارگردان سینما، مصطفی کمیجانی قائم‌ مقام اداره‌کل نظارت سازمان سینمایی در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزار شد.

در مراسم رونمایی این کتاب، مدیرکل نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی کشور نگارش این کتاب را دستاورد مهمی در راستای ایجاد نگرش عمیق در سینمای ایران برشمرد و گفت: این کتاب می‌تواند به تقویت بنیه فیلمنامه‌های ما کمک کند و آثار ما را به آثاری دغدغه‌مند و اثرگذار تبدیل کند. رویکرد سازمان سینمایی کشور بر تعامل هرچه بیشتر که نتیجه برپایی نشست‌های تخصصی با دانشگاه‌ها است.

کتاب «نظریه گفتمان و سینما» رونمایی شد/ نقد فیلم‌های جشنواره فجر

امین جواهری نویسنده کتاب «نظریه گفتمان و سینما» نیز گفت: تاکنون تحلیل بسیار کمی از زبان و جهان و گفتمان فیلم‌ها شده بود اما در این کتاب بر این تاکید شده که بر مبنای نظریه‌های علوم انسانی می‌توان به زبان و جهان فیلم‌ها پی ببریم. در این کتاب فیلم‌های چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر را بر اساس گفتمان جامعه شناسی مورد بررسی قرار داده‌ایم.

وی کتاب حاضر را از معدود کتاب‌هایی برشمرد که می‌تواند ضرورت پژوهش در سینما را برای مخاطب قابل فهم‌تر و پیوندی بین سینما و علوم انسانی ایجاد کند که نتیجه آن عمیق‌تر شدن سینمای ما و خروج آن از سطحی نگری خواهد بود.

کد خبر 5952956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha