۱۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۴:۲۰

مسوول دفتر مددکاری دادستان اردبیل خبر داد؛

تشکیل ۲۵۰ پرونده شخصیتی طی ۵ماه گذشته در اردبیل

تشکیل ۲۵۰ پرونده شخصیتی طی ۵ماه گذشته در اردبیل

اردبیل - مسوول دفتر مددکاری دادستانی مرکز استان اردبیل از تشکیل ۲۵۰ پرونده شخصیتی طی ۵ ماه گذشته در اردبیل خبر داد.

عیسی محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص تشکیل پرونده‌های شخصیت در دادستانی اردبیل اظهار کرد: به منظور شناخت بیشتر از وضعیت فیزیکی و روانی، پزشکی، اجتماعی و اقتصادی و سوابق زندگی متهمین و تأثیر آن‌ها در جرم ارتکابی و تعیین مجازات بر اساس شخصیت بزهکار، پرونده‌های شخصیت در کنار پرونده‌های مجرمانه تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد دفتر مستقل مددکاری و همچنین دفتر حمایت از اطفال و نوجوانان در دادستانی مرکز استان، از تشکیل تعداد ۲۵۰ پرونده شخصیتی برای متهمین در ۵ ماه گذشته توسط دفتر مددکاری خبر داد، افزود: اطلاعات شخصیتی متهمین به صورت کاملاً محرمانه است و ضمن اخذ نظر پزشکی و اقدامات میدانی لازم، از آزمون‌های روانشناختی از جمله ام. ام. پی. آی و ام. سی. ام. آی جهت بررسی دقیق شخصیت متهمین استفاده می‌شود

مسؤول دفتر مددکاری اجتماعی دادستانی مرکز استان اردبیل ادامه داد: در بحث پیشگیری از وقوع جرم، توجه به شخصیت مجرم و شیوه‌های بهسازی او باب تازه‌ای در مباحث جزایی گشوده است و بر این اساس نباید در رسیدگی به رفتارهای جنایی و صدور رأی فقط نفس جرم در نظر گرفته شود.

محمدی بیان کرد: مسئله اصلی، پیشگیری از تکرار جرم در جامعه است که باید با مطالعه و شناخت علل و انگیزه‌های جرم، شخصیت اختصاصی جنایت کار و وضعیت جسمانی و روانی به ویژه تجربه‌های تلخ کودکی و محیط اجتماعی او، انگیزه‌های آشکار و پنهانی که او را به تبهکاری کشانده، مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید حکم صادره مبتنی بر این اطلاعات باشد تا اقدام‌های صورت گرفته در جهت بهسازی روانی، اصلاح و تهذیب اخلاق شخص تبهکار مؤثر واقع شود.

کد خبر 5956887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha