۱۷ آذر ۱۴۰۲، ۲۰:۵۱

رئیسی:

تصدی‌گری دولتی در حوزه‌های اقتصادی جوابگو نیست

تصدی‌گری دولتی در حوزه‌های اقتصادی جوابگو نیست

کرج- رییس‌جمهور گفت: تصدی‌گری دولتی در حوزه‌های اقتصادی جوابگو نیست و بهتر است متصدی بخش خصوصی و بخش تعاونی باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در جلسه شورای برنامه ریزی و فعالان اقتصادی و صنعتی استان البرز اظهار کرد: ما قصد داریم در دوره جدید دولت از فعل مضارع صحبت کنیم نه ماضی.

وی با بیان اینکه میزان جذب اعتبارات دور اول استان البرز خوب بوده است، افزود: در دور دوم سفر به استان البرز نیازمند یک نگاه تحولی هستیم، مخصوصاً اینکه این استان دارای ظرفیت بسیار بالایی دارد.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه البرز باید هتل‌های خوبی برای گردشگری داشته باشد، بیان کرد: جای جای استان البرز باید فضای گردشگری باشد تا تنها محل عبور نباشد بلکه مقصد گردشگری هم باشد.

رئیسی با بیان خاطره‌ای از سفر خود به خرم آباد استان لرستان ادامه داد: ما دو نوع خصوصی سازی خوب و بد داریم، افرادی بودند که خوب مدیریت کردند و توانستند خصوصی سازی خوب انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه تحریم در کشور مانع است، تصریح کرد: اما آیا تحریم در صنایع نظامی یا هسته‌ای نداشته ایم؟ ما در صنایع نظامی بیشتر تحریم بوده‌ایم ولی در هسته‌ای و نظامی بیشترین پیشرفت را کسب کرده ایم.

رئیسی با تاکید بر اینکه ما دنبال بمب هسته‌ای نیستیم، افزود: ما فتوای حرمت رهبری انقلاب را داریم مبنی بر اینکه سلاح هسته‌ای کشتار جمعی بوده و حرام است.

رئیس جمهور ادامه داد: فلسفه تحریم سلاح هسته‌ای همین است که امروزه شما در غزه می‌بینید که اتفاق می‌افتاد. یک وزیر صهیونیستی اعلام می‌کند که باید با بمب هسته‌ای کار غزه را تمام کنیم، این نشان جنایت است، این دولت رژیم صهیونیستی جعلی است.

وی با اشاره به وجود نظام ناعادلانه جهانی درباره غزه تصریح کرد: انءشاالله این وضعیت غزه باعث نابودی اسرائیل خواهد شد.

تولید بیش از ۹۶ درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل

رئیسی با بیان اینکه بیش از ۹۶ درصد داروی مورد نظر کشور در داخل تولید می‌شود، بیان کرد: جاهای که کار کرده‌ایم تحریم‌ها به فرصت تبدیل شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه مقوله نمی‌شود در جبهه‌های جنگ وجود نداشت، بیان کرد: هر عرصه‌ای که با ایمان و اعتقاد وارد شدیم آن عرصه موفق جمهوری اسلامی بوده است. ما می‌توانیم در عرصه تولید، دانش بنیان و قابل عرضه وارد شویم.

وی به تعجب رئیس‌جمهور کوبا از پیشرفت ایران اشاره و اضافه کرد: برخی از حکام منطقه در جلسه خصوصی اعلام کردند که ما ایران را ابرقدرت می‌دانیم.

رئیسی با تاکید بر اینکه تولید یکی از مؤلفه‌های قدرت است، بیان کرد: کار دانش بنیان یک نوع تولید قدرت در کشور است و ما می‌توانیم قدم‌های مهمی برداریم.

وی تاکید کرد: منطق ما در دولت سیزدهم «ما می‌توانیم» است و این یک شعار نیست بلکه در جاهای این کار جلو رفته و انجام شد.

رئیس جمهور ادامه داد: بودجه و برنامه برای دولت مهم است، نیروی کار آمد، کارشناس و مدیریت نیز نقش مهمی دارد.

رئیسی با بیان اینکه مدیریت با کیفیت در ساماندهی کار در بخش خصوصی و بخش دولتی حائز اهمیت است، تصریح کرد: دولت در هدایت، حمایت و نظارت می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

کاهش آمار بیکاری البرز به ۷ درصد

وی ادامه داد: تصدی‌گری دولتی در حوزه‌های اقتصادی جوابگو نیست و بهتر است متصدی بخش خصوصی و بخش تعاونی باشد.

رئیس جمهور با اشاره به سفر روز گذشته به مسکو بیان کرد: یکی از مقامات روسیه به بنده گفت که پروژه پارس جنوبی یکی از پروژه‌های بزرگ بود. باید وارد میدان شویم و خطرپذیری کنیم.

رئیسی تاکید کرد: ما یک دوره‌ای داریم و باید کار انجام دهیم و بعدها نگوییم ای کاش این کار می‌شد.

وی با بیان اینکه نمی‌گویم دقت فدای کیفیت شود یا کار کمی انجام دهیم، افزود: بهره‌وری باید در کشور بالا رود و این به همت مدیران و فعالان اقتصادی بستگی دارد.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال، کاهش بیکاری و رشد اقتصادی بر پایه رونق تولید است.

وی با بیان اینکه ۲۲ درصد کشت محصولات اساسی در کشور رشد داشته است، ادامه داد: مکانیزه‌کردن کشاورزی و خودکفایی در محصولات اساسی همچون گندم در برنامه دولت است.

رئیس جمهور بیان کرد: این خبر بسیار خوبی است که آمار بیکاری در استان البرز از ۱۰ درصد به ۷ درصد رسید.

رشد تولید سبب رشد اقتصادی می‌شود

وی با اشاره به اینکه باید در کشور طرحی نو در انداخت و کاری نو رقم زد و باید با نگاه تحولی به کارها نگریست، تاکید کرد: استان البرز شاخص‌های خاص خود را دارد که این شاخص‌ها می‌تواند کارهای بزرگی را در این استان ایجاد کند.

رئیس‌جمهور در ادامه با اعلام اینکه با کارهایی که در دولت انجام شده امید را به جامعه تزریق کنیم، عنوان کرد: مردم باید بدانند چه کارهایی در دولت سیزدهم انجام شده است و چه کارهایی در دست اقدام است.

وی همچنین در خصوص مسائل اقتصادی در کشور اظهار کرد: نماد افزایش سرمایه گذاری با امضا قراردادهاست اما اصل این است که باید تلاش کرد تا با افزایش سرمایه گذاری رشد اقتصادی و رشد تولید اتفاق بیفتد و هر چه تولید رشد کند شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

رئیسی تاکید کرد: پروژه‌هایی که سالیان سال زمان برده و در زمان خود به بهره برداری نرسیده خسارت‌های زیادی برای کشور به بار آورده و هزینه زیادی را دربرداشته، معتقدیم انجام پروژه‌های ناتمام در سبد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و کاری نداریم این پروژه به نام چه کسی تمام می‌شود.

کد خبر 5961142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha