۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۵۳

طی ۸ ماهه گذشته؛

تعداد ۱۰۰۰ فقره تاییدیه ایمنی آسانسور در اردبیل صادر شد

تعداد ۱۰۰۰ فقره تاییدیه ایمنی آسانسور در اردبیل صادر شد

اردبیل - سرپرست اداره استاندارد استان اردبیل گفت: تعداد هزار و ۱۳ فقره تاییدیه ایمنی آسانسور طی ۸ماهه گذشته سال‌جاری در اردبیل صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسنعلی حسن‌پور بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هشت ماهه سال جاری تعداد یک هزار و ۱۳ فقره تاییدیه ایمنی آسانسور شامل ۳۳۱ فقره ادواری و ۶۸۱ فقره اولیه صادر شده است که با توجه به اهمیت بالای ایمنی آسانسورها از نظر ساختار و نصب، بر اساس مصوبه شورای عالی استاندارد، همه آسانسورهای کششی (مسافربری) نصب شده در کشور از سال ۸۲ مشمول مقررات استانداردهای اجباری اعم از تاییدیه‌ های اولیه و ادواری هستند.

وی با بیان اینکه موضوع لزوم اخذ گواهینامه ایمنی آسانسور قبل از صدور پروانه پایان کار ساختمان به شهرداری‌ها ابلاغ شده است، افزود: همچنین طی مکاتبات انجام شده از سوی سازمان ملی استاندارد ایران با شرکت بیمه مرکزی، مالکان یا بهره‌برداران بدون دارا بودن گواهینامه تاییدیه ایمنی معتبر اولیه و ادواری آسانسور، امکان اخذ بیمه نامه مسؤولیت را نخواهند داشت.

سرپرست اداره کل استاندارد استان اردبیل ادامه داد: بر اساس اطلاع رسانی‌های انجام شده، از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ اجرای استاندارد مربوط به ایمنی آسانسورهای هیدرولیکی و از اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ سال پله‌های برقی نیز مشمول مقررات استاندارد اجباری شده است.

حسین پور خاطرنشان کرد: هم استانی‌ها می‌توانند با ارسال کد شناسه ملی ۱۰ رقمی مندرج در پلاک آسانسور به سامانه پیام کوتاه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از آخرین وضعیت اعتبار تاییدیه آسانسور مطلع شوند و در صورت مشاهده موارد غیراستاندارد می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن‌های ۸ – ۳۳۷۴۱۱۵۷ به این اداره کل اطلاع دهند.

کد خبر 5962831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha