۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۱

خان محمدی مطرح کرد؛

همکاری دانشگاه‌ها برای کیفی سازی و صنعتی سازی مدارس جدید

همکاری دانشگاه‌ها برای کیفی سازی و صنعتی سازی مدارس جدید

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ساخت ۲۰۰ مجتمع بزرگ آموزشی تصویب شد که آمادگی داریم در تعامل با دانشگاهیان جهت طراحی و اجرا از ظرفیت دانشجویان استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا خان محمدی در آئین تجلیل از پژوهشگران دانشگاه علم و صنعت ایران و عقد تفاهم نامه میان سازمان نوسازی مدارس و این دانشگاه گفت: همواره حل مسئله در مرز دانش برای دستگاه‌های عمرانی، مورد توجه بوده است و به همین جهت تاکنون حدود ۱۰۰ هزار ساختمان آموزشی و پرورشی توسط دولت ساخته و به دانش آموزان و آینده سازان این مرز و بوم هدیه شده است.

خان محمدی با بیان اینکه معماری مدرسه، معلم سوم دانش آموزان است، تصریح کرد: در ساخت بناهای آموزشی و پرورشی باید بر روی کیفیت تمرکز کنیم و این امر با همکاری و تعامل مفید و سازنده با دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه علم و صنعت محقق خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۶۵ هزار کلاس درس نیاز به مقاوم سازی دارد، اذعان داشت: با پیگیری‌های به عمل آمده توسط مجموعه نوسازی مدارس کشور و همکاری دولت جهادی و همراهی مجلس انقلابی، در حکم برنامه هفتم جهش‌هایی را در این خصوص شاهد خواهیم بود.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به اهمیت ارتباط شکل گرفته میان سازمان نوسازی و دانشگاه علم و صنعت، بیان داشت: در خصوص تأمین برق و انرژی مدارس از طرح‌ها و رویکردهای جدید دانشجویان و نخبگان استقبال می‌کنیم.

خان محمدی با بیان اینکه اگر در ۲۰ درصد از پشت بام‌های مدارس صفحه‌های سلول خورشیدی نصب شود، می‌توان معادل با سد کارون ۳ برق تولید کرد، افزود: برای تولید سلول‌های خورشیدی باید وابستگی خود به دلار را قطع کنیم و این امر تنها با به میدان آمدن مهندسین نخبه ی خوش فکر و خلاق همراه با روحیه ی جهادی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه ایران قوی و علم و صنعت قوی به دانشجو و پژوهشگر قوی نیاز دارد، یادآور شد: این ورودی‌ها فارغ التحصیلان آموزش و پرورش هستند. در نتیجه با توجه ویژه به موضوع آموزش و پرورش و مخصوصاً مقطع ابتدایی، جهش‌ها و پیشرفت‌های علمی بالاتری در دهه‌های آینده رقم خواهد خورد.

خان محمدی در پایان با اشاره به دفاع و حمایت از پایان نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی میدانی و مأموریت محور مرتبط با سازمان نوسازی مدارس کشور، خاطر نشان کرد: ساخت ۲۰۰ مجتمع بزرگ آموزشی و پرورشی تصویب شده است که آمادگی داریم در تعامل با دانشگاهیان جهت طراحی، معماری و اجرا از ظرفیت دانشجویانی نظیر دانشگاه علم وصنعت استفاده کنیم.

در پایان این نشست تفاهم نامه‌ای میان دانشگاه علم و صنعت و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امضا و منعقد گردید تا در این راستا با بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان در جهت کیفی سازی و صنعتی سازی مدارس جدید، تعاملات میدانی بیشتری شکل گیرد.

کد خبر 5964618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha