۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان:

غربالگری ایدز در مراکز ترک اعتیاد انجام شود

غربالگری ایدز در مراکز ترک اعتیاد انجام شود

اصفهان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: غربالگری ایدز در مراکز ترگ اعتیاد ماده ۱۵ و ۱۶ در دستور کار جدی قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جان نثاری ظهر سه شنبه در جلسه کمیته تخصصی مشارکت‌های مردمی استان اصفهان با تمرکز بر سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه پیشگیری و مقابله با موادمخدر و اعتیاد، بیماری ایدز را یکی از عارضه‌های نزدیک به اعتیاد دانست و اظهار کرد: باید اقدامات پیشگیرانه در راستای اعتیاد افراد به مواد مخدر با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه مراکز ماده ۱۶ مبارزه با مواد مخدر و زندان‌ها نیز باید در حوزه تشخیص بیماری ایدز به صورت صد درصد غربالگری داشته باشند، افزود: اداره کل بهزیستی استان و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز به صورت نوبه‌ای از کمپ‌های ماده ۱۵ مبارزه با موادمخدر بازدید کنند و بر امورات مرتبط نظارت عمومی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به لزوم توانمندسازی سمن‌های حوزه اعتیاد ابراز کرد: باید فهرستی از مطالبات این سمن‌ها آماده و نیاز آنها برطرف شود.

وی به راه‌اندازی ۳ هزار کارگاه در خصوص پیشگیری از اعتیاد در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: باید پشتیبانی لازم از مجموعه بسیج انجام شود تا با سهولت بیشتری امورات این حوزه را پیش ببرند.

جان‌نثاری ضمن گرامیداشت یاد شهیدان حوزه پیشگیری از قاچاق موادمخدر و اعتیاد، گفت: شورای اطلاع رسانی استان بایستی در خصوص اقدامات جدی دولت و نظام جمهوری اسلامی در پیشگیری و مقابله با موادمخدر و اعتیاد برنامه و در این خصوص با رسانه‌های استان تعامل و همفکری لازم را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین انتظار می‌رود برخورد با قاچاقچیان با مواد مخدر همانند سال‌های اخیر با جدیت دنبال شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان ضمن تأکید بر مشارکت مردم در حوزه پیشگیری از موادمخدر، اظهار کرد: نگاه ما به این کمیته بعنوان ستاد پشتیبانی از مبارزه با اعتیاد و موادمخدر است، هدف این است که از ظرفیت‌های مردمی در این حوزه نیز غفلت نشود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ درصد ساخت و ساز مدارس استان را خیرین انجام می‌دهند و این نشان دهنده حضور پویای مردم در امورات است، که البته در حوزه مبارزه با موادمخدر نیز همین رویکرد وجود دارد و وظیفه ما استفاده از ظرفیت‌های مردمی است.

جان‌نثاری گفت: در هر جلسه از سازمان‌های مردم نهاد موفق نیز دعوت شود تا از تجربیات این سمن‌ها بتوانیم استفاده کنیم و در راستای کاهش چالش‌ها تسهیل‌گری داشته باشیم.

کد خبر 5964957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha