۲۷ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۹

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

کشورهای اسلامی نسبت به وضعیت بهداشتی در غزه حساس شوند

کشورهای اسلامی نسبت به وضعیت بهداشتی در غزه حساس شوند

اردبیل- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: با شرایط حاد بهداشتی در غزه، آسیب‌های جدی مردم آن منطقه را تهدید می‌کند که ضروری است کشورهای منطقه نسبت به بهداشت در غزه حساس شوند.

محمد جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه اظهار کرد: اقدامات ددمنشانه رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه، جنایت علیه همه بشریت و همه ارزش‌های انسانی است و در تمامی منشورهای بین‌المللی، مراکز بهداشتی و درمانی جز مراکزی است که تجاوز به حریم این مراکز منع شده و عواقب و پیگرد برای متجاوزان به این حریم تعریف شده است.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی با تمام قساوت و شقاوت این مراکز حساس را مورد هجمه و حمله قرار داده و در سایه سکوت جوامع بین‌المللی از جمله سازمان بهداشت جهانی، به صورت وحشیانه کودکان و زنان را به شهادت می‌رساند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در غزه به همه مراکز بهداشتی و درمانی آسیب جدی وارد شده و اکثر این مراکز از چرخه خدمت‌رسانی خارج شده و تعداد زیادی از کادر بهداشت و درمان، پزشکان، پرستاران و امدادگران به شهادت رسیده‌اند.

جعفرزاده با هشدار در زمینه وضعیت نامطلوب بهداشت در غزه افزود: اگر شرایط این‌گونه پیش رود، زمانی طول نخواهد کشید که مرگ‌های گروهی و دسته جمعی اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه امروز در غزه بواسطه جنایات غاصبان صهیونیست شاهد مرگ انسان‌ها و مرگ انسانیت، مرگ همه تعهدات در قبال موازین و اصول اولیه بهداشت و سلامت هستیم، خاطرنشان کرد: این جانب به عنوان یک پزشک و به عنوان یک خدمتگزار در حوزه بهداشت و سلامت عنوان می‌کنم اقدامات ددمنشانه رژیم غاصب صهیونیستی، جنایت علیه کلیه موازین بهداشتی و سلامت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: از طرف همه همکارانم در اقصی نقاط دنیا این حملات و کشتار را محکوم کرده و خواستار رسیدگی به این جنایات در مجامع و محاکم بین‌المللی هستیم.

کد خبر 5969755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha