۲۸ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۳

نبود دبیر دردسرساز شد؛

چالش خانم سرپرست در اولین روز کاری/ تخلف در نام‌نویسی کاندیداها

چالش خانم سرپرست در اولین روز کاری/ تخلف در نام‌نویسی کاندیداها

سرپرست جدید فدراسیون شطرنج در حالی اولین روز کاری خود در این فدراسیون را آغاز کرده که نداشتن دبیر، همزمانی نام‌نویسی از کاندیداها و مشکل قانونی آن منجر به چالش برای وی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون شطرنج روز دوشنبه همزمان با آغاز نام نویسی از کاندیداهای ریاست با جابه جایی سرپرست هم مواجه شد. بر این اساس شادی پریدر ملی پوش پیشین شطرنج که طی دوره ریاست حسن تأمینی متصدی نایب رییسی بود به عنوان سرپرست جدید منصوب شد.

پریدر در حالی به عنوان سرپرست فدراسیون شطرنج منصوب شد که چند روز پس از سرپرستی شهرام عظیمی و به بهانه اتمام قرارداد از نایب رییسی فدراسیون کنار گذاشته شد اما او حالا متصدی فدراسیون شده تا طبق آنچه کیومرث هاشمی در حکم سرپرستی وی صادر کرده، علاوه بر انجام امور جاری فدراسیون در اسرع وقت نسبت به برگزاری مجمع انتخاباتی رییس و سایر اعضای هیأت رییسه فدراسیون اقدام نمایید.

اولین چالش خانم سرپرست در شطرنج

اولین الزام برای تشکیل مجمع انتخاباتی نام نویسی از کاندیداهای آن است که در واقع پیش از ورود رسمی شادی پریدر به فدراسیون آغاز شد اما خانم سرپرست را در اولین روز کاری اش با چالش قانونی مواجه کرده است.

طبق آیین نامه انتخاباتی فدراسیون‌ها، نام نویسی از متقاضیان ریاست در فدراسیون در محل دبیرخانه مجمع انجام می‌شود و پیگیری امور انتخابات، از نظارت بر روند ثبت نام‌ها گرفته تا پیگیری تأیید صلاحیت‌ها و تشکیل مجمع با دبیر مجمع است، بر اساس این آیین نامه «دبیر مجمع» همان «دبیر فدراسیون» یا «سرپرست دبیری» است.

این در حالی است که شطرنج با معضل دبیر و نبود مسوولی با این عنوان در فدراسیون مواجه است و همین مساله نام نویسی از کاندیداها و در کل آغاز روند انتخابات را با چالش قانونی مواجه کرده است.

نام نویسی کاندیداها بدون دبیر

ماه هاست که فدراسیون شطرنج با مشکل دبیر مواجه است و حتی شهرام عظیمی که از خرداد به عنوان سرپرست منصوب شد هم به این مشکل رسیدگی نکرد و همین مساله خانم سرپرست را در اولین روز کاری با مشکل مواجه کرده است.

مجتبی دانشور آخرین فردی بود که متصدی سرپرستی فدراسیون شطرنج شد. وی اسفند سال گذشته با حکم حسن تأمینی رییس وقت فدراسیون به عنوان سرپرست دبیری شطرنج منصوب شد اما او اردیبهشت امسال در انتخابات هیات شطرنج استان تهران پیروز شد و آغاز ریاست در این هیأت، وی را وارد پروسه غیرقانونی دوشغله‌ها کرد، بدتر اینکه دانشور بازنشسته بود و از این حیث مجاز به ادامه همکاری نبود.

با همه اینها طی ماه‌های اخیر تصمیمی برای سروسامان دادن به پست مهم و اجرایی دبیر در فدراسیون شطرنج اتخاذ نشد. نه خبری از ابقای دانشور با حل و فصل موانع قانونی‌اش شد و نه انتخاب گزینه جدید.

حالا هم که نام نویسی از کاندیداهای انتخابات شطرنج آغاز شده است مجتبی دانشور سرپرست دبیری خارج از کشور است و اصلاً حضور ندارد که بخواهد به صورت حتی غیرقانونی روی روند انتخابات نظارت داشته باشد.

اولین اقدام سرپرست جدید

با این شرایط به نظر می‌رسد انتخاب فوری سرپرست دبیری برای فدراسیون شطرنج اولین اقدامی باشد که شادی پریدر در بازگشت دوباره اش انجام دهد در غیر این صورت نام نویسی از کاندیداها به صورت غیرقانونی ادامه خواهد یافت و همین مساله پروسه انتخابات که مأموریت اصلی او به حساب می‌آید را به تعویق خواهد انداخت.

نام نویسی از کاندیداهای ریاست فدراسیون شطرنج به مدت ۱۰ روز کاری و تا ۱۰ دی ادامه دارد. حسن تأمینی رییس پیشین فدراسیون شطرنج بود که دو سال پیش از اتمام دوره قانونی اش از سمت خود کناره گیری کرد.

کد خبر 5970522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha