۴ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۰۸

نماینده ولی فقیه در مازندران:

نهضت سوادآموزی باید به علم و معرفت آموزی منتهی شود

نهضت سوادآموزی باید به علم و معرفت آموزی منتهی شود

ساری- نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: سوادآموزی باید به نهضت علم و معرفت آموزی منتهی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی بعدازظهر دوشنبه در نشست نمایندگان روحانیون و طلاب شاغل در آموزش و پرورش، اظهار کرد: گرامی می‌داریم یاد و خاطره حضرت امام راحل را که یکی از اساسی‌ترین اقدام‌ها را بعد از پیروزی انقلاب انجام دادند و آن تشکیل نهضتی به‌نام نهضت سوادآموزی است.

وی افزود: عدالت سواد داشتن و دوم عدالت جنسیتی باسوادان مساله بسیار مهمی است زیرا اسلام دین عدالت، بشر و انسانیت، سواد و علم است.

وی یادآور شد: اینکه قرآن بیش از ۸۰۰ الی ۹۰۰ بار از واژه‌های مربوط به علم و معرفت سخن گفته و از اولین اقدام‌های انقلاب گسترش سواد بوده نشان‌دهنده این است که این دین و انقلاب در مسیر حق هستند، زن و مرد هم فرق ندارد.

آیت الله محمدی لائینی یادآور شد: نکته بعدی اینکه سواد مقدمه‌ای است برای این است که فرهنگ، معلومات و آگاهی‌های درستی را پیدا کنیم و برای خواندن کتاب‌ها و دست یافتن به آگاهی‌ها و معرفت، قرآن خواندن و غیره بهره بگیریم.

امام جمعه ساری با بیان اینکه سواد مقدمه کسب علم و معرفت است، عنوان گرد: معرفت و علم مقدمه است برای اینکه صحیح زندگی کنیم، امروز همه ایرانی‌ها سواد دارند و بهانه‌ای وجود ندارد می‌توانند معرفت و علم پیدا کنند.

این مسئول افزود: نکته دیگر حضور روحانیت و طلاب در آموزش و پرورش است باید حضور داشته باشند تا دانش آموزان با سوغاتی که این صنف از حوزه‌های علمیه و مکتب اهل بیت (ع) می‌آورند ارتباط داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در پایان یادآور شد: امیدواریم نهضت سوادآموزی به نهضت علم و معرفت‌آموزی و به سبک زندگی‌آموزی منتهی شود.

کد خبر 5976225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha