۵ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۳

رییس سازمان نهضت سواد آموزی:

نهضت سوادآموزی نیازمند باز تعریف سواد و توجه به آموزش همگانی است

نهضت سوادآموزی نیازمند باز تعریف سواد و توجه به آموزش همگانی است

قم- رییس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: نهضت سوادآموزی نیازمند باز تعریف و توجه به ابعاد مختلف سواد و همچنن اهتمام نسبت به رویکرد آموزش همگانی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عبدی ظهر سه شنبه در دیدار آیت الله سعیدی امام جمعه قم و تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: امام راحل در ۷ دی ماه سال ۵۸ دستور تأسیس نهضت سوادآموزی را دادند، این در شرایطی بود که انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده و کمتر از یک ماه از عمرش گذشته بود و این امر نشان از اهمیت علم و دانش در نگاه امام راحل دارد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی نرخ باسوادی در کشور ما ۴۷ درصد بوده که این میزان هم اکنون در بین گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، ۹۸ درصد است.

وی بیان کرد: رشد سواد در جهان ۱۸ درصد است و با تلاش‌های صورت گرفته میزان رشد باسوادی در کشور ۲.۵ برای رشد سواد در دنیا است.

عبدی با بیان اینکه نهضت سوادآموزی نیازمند باز تعریف سواد و توجه به آموزش همگانی است افزود: مفهوم سواد در دنیای امروز نسبت به گذشته تغییر کرده است و در این عرصه نیازمند باسوادی در عرصه‌های مختلف هستیم که به همین دلیل ضرورت دارد تا نهضت سوادآموزی با رویکرد جدید به فعالیت‌های خود ادامه دهد که این موضوع در برنامه هفتم دیده شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در دولت سیزدهم باسوادی از ۹۷ درصد به ۹۸ درصد رسیده است که لازمه این امر تلاش و همت مضاعف همکاران ما بوده است.

در این دیدار آیت الله سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها نیز در سخنانی به تبیین اهمیت کسب علم و دانش و اهمیت سوادآموزی پرداخت.

کد خبر 5977021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha