۵ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۸

نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

زمینه ادامه تحصیل دختران در نقاط محروم استان سمنان فراهم شود

زمینه ادامه تحصیل دختران در نقاط محروم استان سمنان فراهم شود

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن تاکید بر حق تحصیل برای تمام مردم استان گفت: زمینه ادامه تحصیل دختران در نقاط محروم و کمتر برخوردار باید مانند سایر نقاط استان فراهم باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی مطیعی ظهر سه شنبه در دیدار با مسئولان نهضت سواد آموزی استان سمنان به میزبانی دفتر خود با اشاره به اهمیت سواد آموزی در دین مبین اسلام، تاکید کرد: در کنار «آموزش و تعلیم» به «پرورش و تربیت» نیز باید توجه داشت.

وی با بیان اینکه با توجه به گسترش ارتباطات، فهم مطالب بدون ارتقای کیفی سواد ممکن نیست، افزود: در برهه کنونی سواد واقعی و مؤثر، بسیار فراتر از سطح سواد خواندن و نوشتن است لذا باید به آموزش مهارت‌های زندگی هم توجه داشت.

امام جمعه سمنان با اشاره به ضرورت تعلیم و در حوزه‌های مختلف در نهضت سواد آموزی بیان کرد: یکی از دانش‌های مورد نیاز جامعه در دوران فعلی، دانش و سواد رسانه‌ای است لذا نباید سوادآموزی را به صِرف خواندن و نوشتن محدود کرد.

مطیعی همچنین با اشاره به برخی مطالبات بانوان روستاهای استان سمنان مبنی بر ادامه تحصیل، افزود: زمینه ادامه تحصیل دختران در نقاط محروم و کمتر برخوردار باید مانند سایر نقاط استان فراهم باشد.

وی با رد اثر منفی ازدواج دختران بر ادامه تحصیل آنان اظهار کرد: ازدواج به هیچ عنوان مانعی برای ادامه تحصیل دختران و زنان محسوب نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه سوادآموزی در جامعه، شاخص‌های فرهنگی را ارتقا می‌دهد، ابراز کرد: تبیین ارزش‌های دینی و نیز آموزش سبک زندگی اسلامی به سوادآموزان از دیگر موضوعاتی است که نهضت باید به آن توجه داشته باشد.

کد خبر 5977035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha