۶ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۰۱

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری:

برگزاری مانور زلزله در مدارس چهارمحال و بختیاری

برگزاری مانور زلزله در مدارس چهارمحال و بختیاری

شهرکرد-مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از برگزاری مانور زلزله به مناسبت پنجم دی ماه سالروز زلزله بم و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود مثنوی امروز چهارشنبه در تشریح این خبر اظهار کرد: مانور زلزله با سناریوی از پیش تعیین شده ساعت ۱۰ صبح پنجم دی ماه در مدارس سراسر چهارمحال و بختیاری برگزار و آموزش‌های لازم در خصوص یافتن مکان‌های امن در ساختمان و نکات ایمنی در هنگام زلزله به دانش‌آموزان و مربیان آنان آموزش داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزود: این مانور تعدادی مصدوم فرضی داشت که در ابتدا سیستم ارزیاب هلال احمر به منطقه اعزام و اعلام خسارت و مصدومین احتمالی شناسایی شد که بنا به ضرورت اورژانس ۱۱۵ و سازمان آتش‌نشانی به محل فراخوانده شدند.

وی ادامه داد: در مانور زلزله تیم عملیاتی انتقال اضطراری و اسکان به همراه خودروهای آمبولانس و ست نجات هلال احمر و آمبولانس‌های ۱۱۵ در کمترین زمان ممکن در صحنه حاضر شدند و چادرهای درمانگاهی و اسکان موقت در محل امن حادثه توسط تیم اسکان اضطراری خواهران و برادران هلال احمر ایجاد شد و در همین حین پرسنل عملیاتی دیگر اقدام به تریاژ مصدومین کردند که مصدومین را از منطقه خطر خارج و به محل امن انتقال دادند.

مثنوی عنوان کرد: در این مانور مدیریت بحران و سازمان‌های امدادی از جمله اورژانس، آتش نشانی، برق، گاز، جمعیت هلال احمر و نیروی انتظامی و دیگر ارگان‌های مربوطه حضور داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هدف از برگزاری این مانورها آموزش حفظ خونسردی و همچنین تاب‌آوری پناهگیری و خروج اضطراری در هنگام وقوع زلزله به خانواده‌ها است.

کد خبر 5977968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha