۶ دی ۱۴۰۲، ۲۲:۲۳

ترکیه: ۵۹ تروریست پ‌ک‌ک در عراق و سوریه کشته شدند

ترکیه: ۵۹ تروریست پ‌ک‌ک در عراق و سوریه کشته شدند

وزیر دفاع ترکیه از اجرای عملیات هوایی به ۷۱ هدف متعلق به گروهک تروریستی پ‌ک‌ک در شمال عراق و سوریه و از پای درآمدن ۵۹ تروریست خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه امروز چهارشنبه طی اظهاراتی در نشستی که از طریق ویدیو کنفرانس و با حضور فرماندهان ارشد نیروهای مسلح این کشور برگزار شد، گفت: به ۷۱ هدف در شمال عراق و سوریه عملیات هوایی انجام دادیم.

وزیر دفاع ترکیه ادامه داد: در مجموع ۵۹ تروریست در عملیات‌ ها و درگیری‌ ها از پای درآمدند.

یاشار گولر در ادامه با تاکید بر ادامه مبارزات ضدتروریستی کشورش ادعا کرد: این مبارزه تا از پای درآمدن آخرین تروریست ادامه خواهد داشت.

این در حالیست که سازمان اطلاعات ترکیه (میت) پیشتر اعلام کرد که نزدیک به ۵۰ هدف گروهک تروریستی پ‌ک‌ک در عین‌ العرب، قامشلی و عامودا در شمال سوریه که برخی سرکردگان این گرو در آنجا حضور داشتند را منهدم کرده است.

بنا بر اعلام منابع امنیتی، برخی از اهداف، تاسیسات مربوط به تولید لوازم مورد نیاز این گروهک تروریستی از جمله پوشاک و اسلحه بودند.

ارتش ترکیه ۹ اکتبر ۲۰۱۹ با مشارکت نیروهای مسلح تحت حمایت خود در شمال سوریه، عملیاتی را با عنوان چشمه صلح در شرق رودخانه فرات آغاز کرد و طی آن توانست کنترل ۲ شهر تل ابیض و رأس العین را به دست بگیرد.

گفتنی است که ترکیه در سال‌های اخیر به بهانه مبارزه با تروریست های پ ک ک، بر خلاف منشور ملل متحد در لزوم عدم نقض تمامیت ارضی یک کشور مستقل، بدون کسب مجوز از دمشق و بغداد بارها به خاک عراق و سوریه تجاوز کرده است؛ اقدامی که اعتراض این دو کشور را نیز به همراه داشته است.

کد خبر 5978532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۰۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۷
      0 0
      ترکیه نژاد پرست