۹ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۲۳

نماینده ولی فقیه در کردستان:

آمار بی‌سوادان مطلق کردستان باید کاهش یابد

آمار بی‌سوادان مطلق کردستان باید کاهش یابد

سنندج_ نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به ۳۴ هزار فرد بی‌سواد در استان گفت: باید آمار بی‌سوادان مطلق در استان کاهش و زمینه باسوادی این افراد محقق شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی صبح شنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان سوادآموزی و هسته گزینش آموزش و پرورش کردستان اظهار کرد: در بحث گزینش، گزینش کننده در انتخاب و قضاوت افراد باید فردی باانصاف و رازدار باشد.

وی با اشاره به اینکه امانتداری در گزینش مهم است، افزود: در رابطه با گزینش شوندگان اجازه سخت‌گیری و تسامح نداریم.

نماینده ولی فقیه در کردستان بیان کرد: فردی که سواد درستی ندارند نباید از فیلتر عبور کنند و به دلیل اینکه توانایی انتقال مطلب را ندارند بر دانش‌آموزان مسلط شوند.

حجت‌الاسلام پورذهبی تصریح کرد: ادب و آداب اجتماعی، فرهنگ اجتماعی و معنویت باید مورد توجه باشد و معلمین براساس آن پیش بروند.

لزوم توجه به رفع مشکلات آموزشیاران در کردستان

نماینده ولی فقیه در کردستان همچنین با اشاره به اهمیت سوادآموزی در استان بیان کرد: در راستای رفع مشکلات آموزشیاران سوادآموزی هر آنچه در توان باشد باید انجام شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: رفع مشکل شغلی و استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی باید در اولویت قرار گیرد تا شاهد دستیابی به نتایج مطلوب در این زمینه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید زمینه آموزش ۳۴ هزار نفر بی‌سواد موجود در استان فراهم شود تا آمار این افراد کاهش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اهمیت سوادآموزی و تاکید بزرگان دین بر این موضوع اعلام کرد: اهمیت سواد بگونه‌ای است که در زمان جنگ بدر شرط آزادی اسیران باسواد، آموزش دادن به افراد بی‌سواد بود.

حجت‌الاسلام پورذهبی یادآور شد: آموزش کاری پرمعنویت است که در صدر اسلام مورد توجه بوده است.

کد خبر 5980039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha